مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

صفر تا صد انجام لمینت دندان

بیشتر افراد از داشتن دندانهای نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و این باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود ، اما امروزه علم دندانپزشکی روش های مختلفی را برای خلاص شدن از شر این مشکل ارائه می دهد که لمینیت دندان یکی از این روش ها است.


لمینت دندان

صفر تا صد انجام لمینت دندان

بیشتر افراد از داشتن دندانهای نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و این باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود ، اما امروزه علم دندانپزشکی روش های مختلفی را برای خلاص شدن از شر این مشکل ارائه می دهد که لمینیت دندان یکی از این روش ها است.

لمینت دندان لایه ای از مواد به رنگ دندان یا ماده سفید هالیوودی است که برای اصلاح شکل ، شکل ، رنگ و طول دندان ها یا برای بستن شکاف بین دندان ها و درمان شکستگی دندان ها روی دندان قرار می گیرد.

انواع لمینت دندان

1.لمینت دندان سرامیکی:

این لمینت های سرامیکی دندان از سرامیک یا به اصطلاح عامیانه تر ، از پرسلن ساخته شده اند. از ظاهر زیباتر ، ثبات رنگ بیشتری برخوردار بوده و در برابر ورقه های کامپوزیت مقاومت بیشتری دارد. این روکش ها پس از قالب گیری در آزمایشگاه ساخته می شوند. هزینه لمینیت دندان با این روش در مقایسه با سایر روش ها بیشتر است.

2.لمینت کامپوزیت:

در مقابل لمینت سرامیکی ، یک کامپوزیت دندانی وجود دارد که نسبت به لمینت سرامیک تراش کمتری دارد (و حتی در مواردی که شرایط دندان بدون ماشینکاری مناسب باشد) ، درجه نظارت (براق تر) سطح و انتقال نور دندان کامپوزیت بیشتر است و تنوع رنگی بیشتری دارد (بنابراین می تواند دقیقاً همان رنگ دندانهای دیگر باشد). همچنین قیمت لمینت دندان با این روش ارزان تر از روش دیگر است.

کاربرد لمینت دندان

کاربرد لمینت دندان

لمینت ها لایه های نازکی هستند که به طور مستقیم به جلوی دندان می چسبند تا ظاهر آن را تقویت کنند. ونیر برای کسانی که فقط چند نقص جزئی در دندان خود دارند بسیار مناسب است. هدف از نصب روکش این است که جلوه زیبایی به لبخند شما و ترمیم دندان های آسیب دیده ، شکسته ، لکه دار ، شکسته و دندان های کمی کج داشته باشید. روکش حتی می تواند شکاف های بین دو دندان را پر کند. به طور کلی ، ورقه ورقه ها مشکلات زیر را حل می کنند:

  • اصلاح لکه های داخلی و تغییر رنگ دندان ها
  • درمان تیرگی و کدر بودن دندان ها
  • اصلاح نقص دندان از نظر شکل ، اندازه و چرخش
  • پوسیدگی های سطح جلوی دندان ها را ترمیم کنید
  • طرح لبخند را اصلاح و بهبود ببخشید
  • پر کردن شکاف ها و فاصله های زیاد بین دندان ها ، به ویژه در موقعیت دیاستما یا فاصله دو دندان از خط وسط جلو
  • ترمیم دندانهای شکسته و لبه های شکسته ناشی از زمین خوردن ، ضربات ناگهانی یا تصادفات
  • طول دندان های کوچک و کوتاه را افزایش دهید

چه افرادی نمیتوانند از لمینت دندان استفاده کنند؟

  • یکی از شرایط مهم؛ نبودن عادات دهانی بیمار است که دندان قروچه می تواند باعث شکستگی های ورقه شده و به مرور زمان به آنها آسیب برساند.
  • کسانی که روی دندان هایشان پوسیدگی گسترده دارند. در این حالت ، لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از پوسیدگی یا عفونت لثه آنها موکول می شود.
  • کسانی که ساییدگی مینای دندان دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. برای چنین افرادی معمولاً باید از انواع مختلف روکش دندان به جای لمینت دندان استفاده کنیم.

مراحل لمینت دندان

برای آماده سازی دندان ها برای نصب لمینت دندان ، دندانپزشک حدود نیم میلی متر ، ضخامت لمینت را بر روی سطح دندان برش می دهد. اصلاح به دلیل صاف بودن سطح دندان است و به ساختار دندان و مینای دندان آسیب نمی رساند.

برای برش مینا از بی حسی موضعی در این ناحیه استفاده می شود و پس از تراشیدن دندان ، مرحله قالب گیری انجام می شود و این قالب برای انجام مرحله ساخت لمینت دندان به آزمایشگاه ارسال می شود.

  1. ساخت لمینت دندان دو تا چهار هفته طول می کشد و در این مدت می توان از روکش های موقت استفاده کرد.
  2. دندانپزشک پس از ساخت لمینت دندان ، موقتاً لمینت آماده شده را روی دندان فرد قرار می دهد تا رنگ و اندازه آن را بررسی کند.
  3. پس از ساخت لمینت ، دندان ها تمیز می شوند و با ساییدن دندان ، سطح دندان خشن می شود تا قدرت چسبندگی افزایش یابد.
  1. دندانپزشک پس از نصب دقیق و صحیح روی سطح دندان ، از پرتوهای نوری برای چسباندن لمینت به سطح دندان استفاده می کند و این تیرها باعث می شوند لمینت سریعتر به دندان بچسبد.
  2. در آخرین مرحله ، دندانپزشک توصیه می کند پس از نصب لمینت دندان ، برای چند هفته مجدداً ویزیت کنید.

مزایای لمینت دندان

مزایای لمینت دندان

  • اصلاح طرح لبخند: همانطور که می دانید داشتن یک لبخند زیبا یکی از معیارهای زیبایی است. لمینت دندان با روکشی که روی دندان های زرد شده ایجاد می کند ، می تواند طرح لبخند شما را زیباتر کرده و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • کم تهاجمی بودن لمینت: معمولاً برای نصب لمینت های دندانی باید برخی از تاج های دندان را برش داد اما مقدار این برش نسبت به روش های مشابه کمتر است و دندان ها آسیب زیادی نمی بینند.
  • مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ: از مزایای لمینت دندان مقاومت زیاد در برابر زردی و تغییر رنگ است. اگر نکات بهداشتی را رعایت کنید و به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید ، می توانید از درخشندگی لمینت ها به مدت طولانی لذت ببرید.
  • ظاهر طبیعی لمینت: با توجه به اینکه لمینت در رنگهای مختلف موجود است ، می توانید نزدیکترین رنگ را که نزدیک به رنگ دندانهای طبیعی است انتخاب کنید.
  • دوام بالا
  • مدت زمان کوتاه درمان

عوارض و مشکلات لمینت دندان چیست؟

  • عدم امکان ترمیم: اگر دندان شکسته یا رنگ پریده باشد ، ترمیم آن امکان پذیر نیست و باید آن را تعویض کنید.
  • برگشت ناپذیری لمینت: با توجه به اینکه وقتی لمینت روی دندان قرار می گیرد مقداری از لایه سطحی دندان تراشیده می شود ، پس از مدتی نمی توانید آن را بردارید و جای دیگری را جایگزین نکنید. به همین دلیل ، افرادی که نمی خواهند این شرایط را برای همیشه تجربه کنند ، بهتر است از روش های دیگری مانند دندان کامپوزیت برای زیبایی دندان های خود استفاده کنند.
  • گران
  • باعث آلرژی دندان می شود
  • احتمال پوسیدگی دندان در صورت لمینیت توسط افراد غیر متخصص

طول عمر لمینت دندان

معمولا ، لمینت دندان ، به ویژه از نوع سرامیکی ، تا 10 سال دوام می آورد ، اما در کل زندگی لمینت دندان رابطه مستقیم با بهداشت دهان و دندان و همچنین مراقبت های شخصی دارد. به عبارت دیگر ، لمینت مانند سایر قسمت های دهان یا حتی بدن نیاز به مراقبت دارد و این مراقبت شما است که زندگی آنها را تعیین می کند. برای اینکه لمینت ها تا حد ممکن دوام داشته باشند ، باید آنها را با این نکات ساده حفظ کنید:

  • از نوشابه ، شراب قرمز ، قهوه ، چای و سایر مواد رنگی خودداری کنید
  • ۲. از فشردن دندان خودداری کرده و دندان قروچه را کنار بگذارید
  • مسواک بزنید و دهان خود را کاملا بشویید
  • 4- از جویدن مداد ، خرد كردن یخ ، خوردن ناخن و موارد مشابه خودداری كنید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.