مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی چند سال باید روی دندان بماند؟

بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند اغلب ترجیح می دهند که درمان ارتودنسی مختصر و کوتاه باشد. گفتن زمان دقیق ارتودنسی دشوار است، زیرا این زمان در هر بیمار متفاوت است. با این حال ، هر متخصص ارتودنسی می تواند به بیماران خود در مورد زمان مورد نیاز، قبل از قرار دادن ارتودنسی مشاوره دهد.


طول درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی چند سال باید روی دندان بماند؟

بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند اغلب ترجیح می دهند که درمان ارتودنسی مختصر و کوتاه باشد. گفتن زمان دقیق ارتودنسی دشوار است، زیرا این زمان در هر بیمار متفاوت است. با این حال ، هر متخصص ارتودنسی می تواند به بیماران خود در مورد زمان مورد نیاز، قبل از قرار دادن ارتودنسی مشاوره دهد.

عوامل مؤثر بر مدت زمان ارتودنسی دندان

طول درمان ارتودنسی دندان به طور قابل ملاحظه‌ای بین بیماران متفاوت است. به طور معمول زمان مورد نیاز توسط پیچیدگی درمان مشخص می‌شود. اگر فقط چند دندان به ردیف شدن نیاز داشته باشند، درمان ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. در موارد پیچیده با چند مشکل تا ۲ سال هم طول می‌کشد. در بیشتر موارد درمان حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد. دلایلی که زمان درمان را مشخص می‌کنند چه هستند؟ چندعواملی که روی زمان درمان ارتوندنسی تاثیر دارد:

·نوع درمان

درمان ارتودنسی دندان طی 20 سال گذشته شامل کشیدن دندان بوده که مدت زمان بهبودی آن طولانی شده است. امروز سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است این کار را نکنیم.

·شکستن براکت

برخی از بیماران با خوردن غذاهای ناسالم بریس های خود را می شکنند یا کج می کنند. غذاهای سفت عامل اصلی این امر است. اگر هر قسمت از نخ دندان آسیب دیده باشد ، دیگر کار نمی کند و این مدت زمان لازم را افزایش می دهد.

·نوع ابزار ارتودنسی

در برخی از ارتودنسی می توان در طولانی مدت به نتیجه مطلوب رسید. براکت های استیل و سرامیک سریعتر از بریس های زبانه ای که به داخل دندان می چسبند کار می کنند. براکت های زبان، اغلب به تنظیمات بیشتر و جلسات بازدید بیشتر نیاز دارند. ترمیم مقیاس های پلاستیکی شفاف مدت زمان زیادی به طول می انجامد زیرا همزمان تغییرات اندکی ایجاد می شود. پشتیبانی با فولاد ضد زنگ و سرامیک قابل تنظیم است.

·شرایط دهان بیمار

متخصص ارتودنسی تا جلسات اول نمی داند که دندان چگونه به بریس ها پاسخ می دهد. برخی از بیماران سریع پاسخ می دهند و برخی دیگر پاسخ نمی دهند.

·تجربه ارتودنتیست

مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی در زمان درمان تأثیر دارد. یک متخصص ارتودنسی می داند کدام روش درمانی در کمترین زمان ممکن بهتر جواب می دهد. دندانپزشکی که سه سال آموزش ارتودنسی را پشت سر نگذاشته باشد و هیچ تجربه ای نداشته باشد ، کمتر ممکن است در زمان مناسب به نتیجه مطلوب برسد.

نگهدارنده ثابت ارتودنسی دندان

مدت زمان ارتودنسی برای استفاده از نگهدارنده متحرک

اکثر افراد می خواهند بدانند که پس از درمان ارتودنسی ثابت چه مدت نیاز به استفاده از نگهدارنده های متحرک دارند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند در طول و مدت درمان ارتودنسی تأثیر بگذارد. اما بهترین توصیه یک متخصص ارتودنسی این است که هر زمان که می خواهید دندان های شما صاف و مرتب باشد از نگهدارنده های متحرک خود استفاده کنید.

به همین دلیل متخصص ارتودنسی شما توصیه می کند:

هنگامی که دوره ارتودنسی متحرک شما به پایان رسید و بریس ها از دهان و دندان های شما برداشته و برداشته شدند ، هفته ای دو تا سه شب را تا پایان عمر با استفاده از نگهدارنده های متحرک سپری کنید.

بهترین سن ارتودنسی دندان

بیماران با مشکلات ارتودنسی در هر سنی قابل درمان هستند. شاید برای شما سوال پیش بیاید که ارتودنسی دندان تا چند سالی جواب میدهد؟ بهترین زمان نخ دندان کشیدن در سنین 10 تا 14 سالگی است ، زمانی که سر و دهان هنوز رشد می کنند و دندان ها بهتر صاف می شوند. با این حال ، از آنجا که هرگونه تنظیم صورت در این سنین می تواند مضر باشد. بنابراین ، والدین باید قبل از درمان این مسئله را با فرزندشان در میان بگذارند. ارتودنسی فقط برای کودکان نیست ، بزرگسالان همچنین می توانند برای از بین بردن مشکلات نفخ شکم و بهبود لبخند آنها آن را درمان کنند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.