ایمپلنت,ایمپلنت دندان,ابزار ایمپلنت,دندانپزشک,دندانپزشک ایمپلنت,فیکسچر,کاشت ایمپلنت,هیلینگ,کوپینگ,سوراخ ایمپلنت,انواع ایمپلنت,ایمپلنت موقتی,ایمپلنت پیش ساخته,ایمپلنت سفارشی,پیچ ایمپلنت,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ابزارهای مورد استفاده برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از جنس پایه تیتانیوم است که متخصصین دندانپزشک که تجربه علمی و عملیاتی دراین زمینه را دارند در استخوان فک زیر لثه جای می دهند تا روکش را نگه دارد. جنس ایمپلنت دندان در تعیین هزینه درمان نقش مهمی دارد.


ابزارهای مورد استفاده برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از جنس پایه تیتانیوم است که متخصصین دندانپزشک که تجربه علمی و عملیاتی دراین زمینه را دارند در استخوان فک زیر لثه جای می دهند تا روکش را نگه دارد. جنس ایمپلنت دندان در تعیین هزینه درمان نقش مهمی دارد.

تنها راه دائمی برای پر کردن جای خالی دندانها، ایمپلنت است و فواید زیادی برای بیمار دارد.

ایمپلنت-دندان

ابزارهای ایمپلنت دندان چیست؟

·فیکسچر

نقش ریشه دندان را دارد، این ابزار در داخل لثه و زیر دندان قرار می گیرد ، خوب است بدانید که برخی از آنها یک تکه هستند.

نحوه کاشت این قطعه

پس از اینکه جراح دهان و دندان سوراخ کوچکی در استخوان فک شما ایجاد کرد ، یک پیچ کوچک و محکم(فیکسچر) وارد استخوان می کند. این قطعه به عنوان ریشه یا پایه کاشت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام می دهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام می دهد. جز این که این ریشه زنده نیست. پس از قرار دادن فیکسچر در داخل استخوان فک ، باید منتظر بمانید تا استخوان فک در طول فرآیند استخوان سازی به پایه کاشت ما جوش بخورد. استئواینتگراسیون فرآیند ثابت شدن فیکسچر توسط بافت استخوانی فک است که به آن فرآیند جوشکاری ایمپلنت به استخوان گفته می شود.

جنس فیکسچر

پایه کاشت دارای مواد مختلفی است ، اما آنها معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند. تیتانیوم یک فلز شناخته شده است که هم بسیار محکم است و هم توسط بدن انسان به خوبی قابل قبول است و به راحتی می توان آن را به استخوان فک جوش داد. (به همین دلیل وسایل معمولاً از این فلز ساخته می شوند.)

·هیلینک

ابزار دیگری که در کاشت استفاده می شود هیلینک(پیچ کاور) است. از این پیچ برای پوشاندن و بستن ایمپلنت استفاده می شود ، بعد از این مرحله بافت لثه بر روی آن کشیده می شود. از این ابزار در جراحی های دو مرحله ای استفاده می شود. در جراحی های یک مرحله ای ، هیلینک ایمپلنت جایگزین پیچ کاور می شود ، اندازه های این ابزار را می توان با کد رنگی که بر روی هر یک از آنها درج شده است ، تشخیص داد.

·کوپینگ برای بخش قالب گیری

کوپلینگ قالب گیری ابزار دیگری است که در کاشت دندان استفاده می شود. مرحله قالب گیری پس از برداشتن هیلینگ ایمپلنت انجام می شود.

قبل از قالب گیری ، سوراخ ایمپلنت با پیچ کاور بسته می شود ، پس از اتمام مراحل قالب گیری ، دوباره پیچ کاور باز می شود و ایمپلنت در جای خود قرار می گیرد.

هزینه-ایمپلنت-دندان

انواع مختلف ایمپلنت

انواع مختلفی از ایمپلنت وجود دارد که از جمله ابزارهای مورد استفاده در ایمپلنت است ، در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

  1. ایمپلنت های موقتی
  2. ایمپلنت های پیش ساخته که صاف و زاویه دار هستند.
  3. ایمپلنت های سفارشی که از تیتانیوم، زیرکونیا و چند فلز دیگر ساخته و ارائه میگردند.
  4. ایمپلنت های مورد استفاده در اتچمنتهای اوردنچر که شامل مدل های توپی، آرا و لوپیتور میباشند.

·پیچ ایمپلنت

ابزاری که ایمپلنت را به فیکسچر ایمپلنت متصل میکند پیچ ایمپلنت نام دارد.

·آنالوگ

آنالوگ ابزار دیگری است که در ایمپلنت استفاده می شود و در آزمایشگاه ها به عنوان مدل و نسخه ای از ایمپلنت استفاده می شود.

·آچار دستی

از آچار دستی برای قرار دادن پیچ ایمپلنت و پیچ کاور هیلینگ ایمپلنت نیز استفاده می شود.

·آچار ترک

آچار در قسمت خاصی از این ابزار قرار گرفته و امکان محکم کردن پیچ های ذکر شده در پاراگراف قبل را تا حد ممکن فراهم می کند. این ابزار همچنین برای باز کردن پیچهای محکم استفاده می شود.

·کاوراسکرو

ابزار دیگری که در کاشت استفاده می شود کاور اسکرو است. این ابزار از نفوذ هر گونه آلودگی و نفوذ باکتری به داخل فیکسچر جلوگیری می کند. معمولاً فیکسچر و کاوراسکرو را با هم می خرند ، مگر در موارد خاص.

این قطعه در جراحی های دو مرحله ای استفاده می شود و تا شروع مرحله دوم روی فیکسچر باقی می ماند.

·ایمپرشن کوپینگ

مرحله قالب گیری با کمک این قطعه انجام می شود. با کمک این ابزار ، محل فیکسچر در دهان مشخص می شود و به نوعی می توان مدل سازی مرحله نهایی را انجام داد. ناگفته نماند که این ابزار در برای قالب گیری باز و بسته ارئه میشود و دو نوع مختلف دارد. همچنین از نظر فرم ها متنوع است و بسته به نظر پزشک مشخص می شود که برای هر بیمار از چه نوع و چه شکلی استفاده شود.

عمر-ایمپلنت-دندان

جمع بندی

اگر یک یا تعدادی از دندانهای خود را از دست داده اید و می خواهید جایگزینی برای آنها به بهترین شکل پیدا کنید ، قطعاً باید به طور جدی در مورد ایمپلنت فکر کنید. تمام اجزای ایمپلنت دندان ، یک بار در دهان شما کاشته می شود ، دقیقاً مانند دندان های واقعی عمل می کنند و با سایر رقبا مانند بریج دندان یا دندان مصنوعی بسیار متفاوت هستند و بهترین جایگزین برای دندان های طبیعی هستند.

اگر می خواهید با کمک این قطعات در مورد ایمپلنت دندان مشاوره بگیرید یا به دنبال یک مرکز دندانپزشکی تخصصی برای کاشت دندان هستید می توانید روی کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران حساب ویژه باز کنید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

طول عمر ایمپلنت دندان
طول عمر ایمپلنت دندان

20 مهر 1402

انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل
انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل

14 شهریور 1402

شرایط درمان بوسیله ایمپلنت
شرایط درمان بوسیله ایمپلنت

12 شهریور 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

شرایط سنی  انجام  ایمپلنت دندان
شرایط سنی انجام ایمپلنت دندان

02 مرداد 1402