لمینت,لمینت دندان,مراقبت بعد لمینت دندان,روش های ترمیمی در دندانپزشکی,لایه روی دندان,لمینت سرامیکی,لمینت ونیر کامپوزیت,دو روش لمینت دندان,مزایای لمینت دندان,معایب لمینت دندان,قیمت دندانپزشکی,دندان قروچه,انجام لمینت دندان,سلامت دهان و دندان,هزینه لمینت دندان,نکات لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان

با وجود هزینه هایی که می کنید و زمانی که برای این کار قرار می دهید، مهم است که تا مدت طولانی بتوانید از لمینت خود استفاده نمایید، پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا به عمر لمینت دندان خود بیافزایید


مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از روش های ترمیمی در دندانپزشکی است که افراد با هدف زیبایی دهان و دندان خود نیز از این روش استفاده می نمایند.

باید بدانید روش های جدید دندانپزشکی هزینه بالایی دارد و همچنین مدت زمانی از وقت شما را می گیرد تا به آنچه که می خواهید برسید اما نتیجه ای که برای شما حاصل می شود بسیار بی نظیر است و لبخند دلنشینی را به شما هدیه می بخشد.

با وجود هزینه هایی که می کنید و زمانی که برای این کار قرار می دهید، مهم است که تا مدت طولانی بتوانید از لمینت خود استفاده نمایید، پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا به عمر لمینت دندان خود بیافزایید. لمینت دندان یکی از انواع درمان ها با هدف زیبایی است به اینصورت که، یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و آنها را به فرم و شکل دلخواه بیمار تبدیل می‌کند

برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع در مانی برای آنها خواهد بود.

 لایه ای بر روی دندان در هنگام لمینت قرار می گیرد، نازک است و رنگ آن رتا خود شما انتخاب خواهید کرد و بساگی به علاقمندی شما دارد که رنگ دندانتان به چه صورتی باشد.

برای انجام لمنیت از دو روش زیر استفاده می نمایند که در مقالاتی جداگانه درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت ونیر کامپوزیت

این دو روش از لمینت هرکدام دارای مزایا و معایب  هستند و ساختاری متفاوت دارند و هر کدام روش های مراقبتی مختص به خود را دارا می باشند.

انجام لمینت دندان نیز همانند دیگر انواع درمانی در شاخه دندانپزشکی دارای مزایا و معایبی می باشد که اگر شما از آن مطلع باشید میتوانید با تصمیم بهتری به انجام آن بپردازید.

از مزایا انجام لمینت دندان:

  1. نیاز نداشتن به بی حسی دندان
  2. داشتن ظاهر زیبا و طبیعی
  3. داشتن  ثبات رنگی
  4. مقاومت و استحکام مناسب
  5. طول عمر و دوام مناسب

از معایب لمینت دندان:

  1. در برخی موارد نیاز به تراش محدود دندان دارد.
  2. هزینه آن بالاست و جزو درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی به شمار می‌رود.
  3. نیاز به بافت دندانی سالم و مینای مناسب دندان دارد، دلر غیر اینصورت تجویز نمی شود.
  4. در اثر فشارهای شدید یا دندان قروچه درمان نشده می‌شکند و احتیاج است آن را تعویض نماییم.

اما تنها شما با مراقبت می توانید باعث ماندگاری زیبایی دندان هایتان باشید، اما راه های مراقبت لمینت دندان چیست و شما چه کارهایی را باید انجام دهید؟

لمینت دندان

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد لمینت دندان احتیاج به مراقبت دارد و شما بعد از انجام آن باید مراقبت هایی انجام دهید تا دندانتان آسیبی نبیند.

 از انجام این موارد میتوان موارد زیر را نام برد:

  • بعد از انجام لمینت باید مدتی از خوردن نوشیدنی های سرد و یا داغ پرهیز کنید. چون لمینت شما نسبت به این موارد حساسیت دارد و تا برطرف نشدن این حساسیت باید با آن مدارا کنید.
  • مسواک زدن به طور روزانه را فراموش نکنید و حداقل دوبار در روز این کار را انجام دهید.
  • استفاده از نخ دندان نیز به سلامت دهان و دندان های شما کمک می کند پس استفاده از آن را به یک عادت تبدیل نمایید.
  • توصیه دندانپزشکان این است که بعد از انجام لمینت دندان این است که مواد خوراکی رنگی استفاده نکنیم چون استفاده زیاد با گذشت زمان باعث می شود که رنگ دندان شما تغییر کند و این جلوه خوبی نخواهد داشت پس در این مورد رعایت بیشتری داشته باشید.
  • از خوردن میوه و آجیل نیز اگر بتوانید پرهیز کنید بسیار خوب می شود زیرا ممکن است باعث شود دندان شما بشکند و این برای شما ناخوشایند است و هزینه ترمیم را برای شما باقی می گذارد.

 موردی که در اینجا وجود دارد لمینت های سرامیکی را نمی توان ترمیم کرد و این قابلیت را ندارند، تنها کاری که می شود انجام عوض کردن دوباره لمینت و جایگذاری لمینت سالم است.

  • استفاده از دهانشویه مناسب که توسط پزشک تجویز می شود را نیز جدی بگیرید.
  • استفاده از دخانیت را به کمترین حالت ممکن برسانید و بعد از آن برای انجام لمینت اقدام نمایید.
  • هر چندماه یکبار برای چکاپ دندان های خود اقدام کنید تا اگر مشکلی وحود داشت آن را زود برطرف سازید.
  • اگر عادت دندان قروچه رت دارید از انجام لمینت بپرهیزید چون امکان اینکه باعث شکستگی دندان هایتان شود زیاد است.
  • استفاده از خمیر دندان مناسب تاثیر زیادی در ماندگاری دندان هایتان دارد.

اما نکاتی نیز مهم است که باید به آنها توجه داشته باشید:

لمینت های از جنس سرامیک از قسمت لبه دندان ضعیف هستند و احتمال شکستگی در آن ها زیاد است، پس دقت داشته باشید از دندان های خود برای بازکردن چیزی استفاده نکنید.

اگر بعد از لمینت دندان خود از آن رضایت نداشتید، می توانید با دندانپزشک خود در این باره صحبت نمایید تا تغییرات لازمه را بر دندان شما اعمال نماید.

اگر بعد از انجام احساس بلندی و یا تیزی در دندان های خود حس کردید نگران نباشید به مرور و با خوردن غذا این موضوع رفع خواهد شد و دندان ها همه یکسان می شوند. موارد دیگری که قطعا دندانپزشک شما آن را به شما خواهد گفت تا با رعایت آن موارد دندان های شما سالم بماند.

در ادامه یکی از کلینیک های دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

نکات مهم در لمینت دندان

لمینت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندان قروچه

20 اسفند 1402

ترمیم دندان چیست؟

07 اسفند 1402

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402