ایمپلنت,ایمپلنت دندان,مراحل ایمپلنت دندان,دندان مصنوعی,پل دندانی ثابت,قیمت ایمپلنت,هزینه ایمپلنت,معایب ایمپلنت,مزایای ایمپلنت,روشهای ایمپلنت دندان,ایمپلنت پایه فلزی,تاج ثابت ایمپلنت,دستورالعمل بعد از عمل ایمپلنت,معاینه بعد از ایمپلنت,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از روش های درمانی می باشد که توانسته است جایگاه خوبی را در شاخه دندانپزشکی بدست آورد. این روش علاوه بر درمان فرد به نوعی زیبایی نیز محسوب می شود و افراد به این وسیله هم درمان خود را انجام داده اند و هم زیبایی دهان و دندان خود را چندین برابر می کنند.


مراحل انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در حال حاضر یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی است و عده ای از افراد برای ترمیم دندان های خود از این روش استفاده می کنند که بسیار با نتیجه مثبت همراه است.

ایمپلنت دندان از روش های درمانی می باشد که توانسته است جایگاه خوبی را در شاخه دندانپزشکی بدست آورد. این روش علاوه بر درمان فرد به نوعی زیبایی نیز محسوب می شود و افراد به این وسیله هم درمان خود را انجام داده اند و هم زیبایی دهان و دندان خود را چندین برابر می کنند.

از این روش می توانیم برای یک دندان و یا چند دندان استفاده نماییم و آن را جایگزین دندان خود قرار بدهیم و صاحب دندان هایی زیبا شویم.

برای جایگزین دندان مواردی وجود دارد که اغلب از آن ها استفاده می نمایند، این موارد شامل:

  • دندان مصنوعی
  • پل دندانی ثابت
  • ایمپلنت دندان

در میان این موارد دندان مصنوعی ارزان تر و به صرفه تر خواهد بود اما باعث بروز ناراحتی هایی در دهان می شود و همین کافی است از انجام آن صرفه نظر شود و استفاده از دندان مصنوعی بر ذائقه فرد نیز تأثیر خواهد گذاشت.

قبل ها که ایمپلنت دندان وجود نداشت، دندانپزشکان از روشی بنام پل دندان استفاده می کردند اما ضعف هایی داشت که به مرور آن را از رده خارج کرد. از ایراداتی که داشت میتوان وابسته بودن به دندان های طبیعی مجاورش را نام برد و ایمپلنت ها بر استخوان فرد اثر دارند و به دندان های طبیعی وابسته نیست.

تصمیم درباره انتخاب گزینه بهتر به موارد زیر بستگی دارد:

  • محل قرارگیری دندان
  •  دندان های از دست رفته
  • کمیت و کیفیت استخوان فک
  • سالم بودن بیمار
  • قیمت ایمپلنت
  • اولویت بیمار

متخصص انجام ایمپلنت دندان مورد نظر را معاینه خواهد کرد و بعد از آن تشخیص می دهد که آیا ایمپلنت برای فرد مناسب است یا خیر و بعد از آن اقدامات لازم را انجام می دهد.

در ادامه به این می پردازیم که چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند و این روش مناسب چه کسانی است.

مراحل ایمپلنت دندان

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان دریافت کنند؟

همانطور که گفته شد ایمپلنت یکی از روش های  مورد تایید برای ترمیم دندان ها می باشد و بهترین کسانی که مناسب ایمپلنت دندان هستند خصوصیات زیر را دارا می باشند:

  • در صورت نداشتن یک یا چند دندان
  • دندان آسیب دیده
  • بهداشت دهان و دندان خوب
  • استخوان کافی در فک
  • سلامت جسمی مناسب

این ها مواردی است که می توانید با متخصص ایمپلنت خود در مورد آنها صحبت کنید تا ببینید که آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است.

چه کسی ایمپلنت انجام میدهد

روش انجام ایمپلنت دندان

اما برای انجام ایمپلنت دندان چه مراحلی را باید بگذرانیم و چقدر زمان مراحل انجام آن طول می کشد.

در ابتداکه تصمیم شما برای انجام این کار قطعی شد، باید وقت مشاوره از دندانپزشک مد نظر خود بگیرید تا علاوه بر صحبت درباره نحوه انجام کار معاینات لازمه بر روی شما صورت گیرد و مطمئن شوید که این نوع از درمان بر روی شما اثر دارد و با نتیجه مثبت همراه است.

بعد از این مرحله زمانی را برای شما تعیین خواهند کرد تا برای انجام جراحی بروید و هر آنچه لازم باشد دندانپزشک به شما خواهد گفت.

به طور کل مراحل انجام ایمپلنت طولانی و با توجه به شرایط فردی برای هرکسی متفاوت و منحصر فرد است. برای مثال شاید احتیاج باشد شما پیوند استخوان انجام دهید و اگر این مورد برایتان ضروری باشد قبل از هرکاری متخصص ایمپلنت باید برنامه ای برای پیوند استخوان تنظیم نماید.  التیام پیوند اسخوانی به تنهایی 4 تا 12 ماه وقت می برد تا شرایط برای مرحله اول آماده شود.پس اگر این کار برای شما لازم باشد طول دوره درمان بیشتر خواهد شد.

 بعد از گذشت این مدت شما می توانید ایمپلنت خود را دریافت کنید. ایمپلنت پایه ای فلزی به داخل استخوان دندان شما می رود و مثل ریشه برای شما عمل می کند. قرار دادن این پایه حدود دو ساعت طول می کشد و با استفاده از بیهوشی شما متوجه گذر زمان نخواهید شد. بعد از اینکه ایمپلنت قرار داده شد حدودا پنج ماه طول می کشد تا بتوانید مرحله بعدی را انجام دهید. البته این مدت زمان برای فک پایین پنج ماه و برای بالا حدود هفت ماهی طول خواهد کشید.بعد از اطمینان بهبود کامل مرحله بعد را میتوانید آغاز نمایید.

در مرحله بعدی شما یک تاج موقت دریافت می کنید که متخصص آن را بر روی پایه ایمپلنت شما قرار می دهد و وظیفه این را دارد لثه ها را از ایمپلنت دور کند با اینکار کمک می کند لثه ها به طور کامل بهبودی خود را بدست آورد. تاج موقت در حدود ده الی چهارده روز باید بماند تا بعد از بهبودی به مرحله بعدی ایمپلنت بروید.

در این مرحله قطعه اباتمنت را روی ایمپلنت شما قرار می دهند و با این کار باعث می شود از تاج دندان مراقبت کند. بعد از قرار دادن اباتمنت، تاج موقت را در حدود چهار تا شش هفته روی اباتمنت می گذارد. تا در این مدت فرصت باشد تاج دائمی برای شما ساخته شود.

این مراحل طولانی در درمان به وسیله ایمپلنت فوری در چند روز تمام خواهد شد. ایمپلنت فوری بعد از اینکه دندان مورد نظرتان را بکشید با یک جلسه قابل انجام است و زمان کمتری می برد.برای آن دسته از کسانی که استخوان خوبی دارند این روش نتیجه خوبی خواهد داد.

در آخرین مرحله از ایمپلنت دندان تاج دائمی را برای شما قرار می دهند. تاج دائمی از قسمت زیبای دندان شما می شود و دو نوع تاج وجود دارد که می توانید برای خود انتخاب نمایید.

  • تاج قابل جابجایی:

تاج ها با قابلیت جابجایی به این معنا می باشد که می توانید آن را از محل خود خارج کرده و به راحتی تمیز نمایید.همانند دندان های مصنوعی که این قابلیت را دارا هستند. بر روی یک قاب فلزی نصب می باشند.

  • تاج ثابت:

   با استفاده از تاج ثابت ، دندان داخل ایمپلنت پیچ می شود  و یا چسبانده می شود و شما دیگر نمی توانید برای تمیز کردن آن را از محل خارج نمایید. اما این نوع از تاج بسیار محکم تر و قویتر از تاج دائمی  می باشد و انتخاب مناسبی خواهد بود.

تاج ثابت ایمپلنت

دستورالعمل پس از عمل ایمپلنت دندان

بعد از اینکه ایمپلنت دندان را انجام دادید، احتمالا درد و تورم و شاید خونریزی داشته باشید حتما در این زمان با دندانپزشک خود صحبت کنید تا راهنمایی هایی برای رفع این موضوع از او بگیرید.

اما مراقبت هایی درباره ایمپلنت وجود دارد که با رعایت آن عمر ایمپلنت خود را طولانی سازید. از جمله مواردی که باید به عنوان عادات روزمره خود آن را انجام دهید، روزانه مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده نمایید. این دو دقیقا همان کاری است که برای دندان طبیعی هم انجام می شود.

همچنین در کنار این موارد استفاده از دهانشویه نیز توصیه میشود و طبق برنامه منظم هر شش ماه یکبار برای چکاپ نزد دندانپزشک خود بروید تا از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنید. حتی اگر از بهترین نوع ایمپلنت استفاده کنید،ماندگاری آن به مراقبت شما بستگی دارد. اگر در نگهداری آن وقت زیادی صرف کنید میتوانیم اطمینان دهیم سی سال به خوبی برایتان خواهد ماند.

برای معاینات بعد از ایمپلنت دندان دندانپزشک از اشعه ایکس استفاده خواهد کرد و از آن متوجه می شود که پایه های ایمپلنت شما چگونه است و اگر مشکلی وجود دارد آن را حل نماید.

بعد جراحی اغلب افراد می توانند به خانه بروند اما اگر بیهوشی کامل بودید حتما باید یک نفر را عنوان همراه با خود بیاورید تا بعد جراحی برای برگشت به منزل راحت باشید. استراحت بعد از انجام ایمپلنت بسیار مهم است و حتما باید این موقعیت را برای خود به وجود آورید به دور از انجام هرکاری استراحت لازم را انجام دهید تا بهبودی حاصل شود.

در این دوران از غذاهایی که نرم هستند استفاده کنید و تا قبل از نرفتن اثر بی حسی موادغذایی یا نوشیدنی داغ استفاده نکنید. رنگ و ظاهر ایمپلنت به دندان های طبیعی شما نزدیک می باشد و از نظر ظاهر مشکلی نخواهید داشت.

دستور العمل ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل
مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

05 مرداد 1403

بریس ارتودنسی دندان
بریس ارتودنسی دندان

04 تیر 1403

موارد اثرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان
موارد اثرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان

15 خرداد 1403

  عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان  :
عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه
دندان قروچه

20 اسفند 1402