ایمپلنت,ایمپلنت دندان,مزایای ایمپلنت دندان,متخصص ایمپلنت,طول عمر ایمپلنت,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مزایای ایمپلنت دندان

زمانی که شما یک یا چند دندان خود را از دست می دهید باید برای آن جایگزینی قرار دهید تا نبود دندان آسیب دیده را جبران نماید. امروزه به روش ایمپلنت دندان  برای شما دندانی جایگزین قرار می دهند که همچون دندان طبیعی برای شما عمل خواهد کرد.


مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

زمانی که شما یک یا چند دندان خود را از دست می دهید باید برای آن جایگزینی قرار دهید تا نبود دندان آسیب دیده را جبران نماید. امروزه به روش ایمپلنت دندان  برای شما دندانی جایگزین قرار می دهند که همچون دندان طبیعی برای شما عمل خواهد کرد.

دندان های سالم و مرتب جزء زیبایی های افراد به حساب می آید و در صورت نبود آن فرد از اعتماد بنفس کمتری برخوردار می شود و حتی برای لبخند ساده نیز به مشکل بر میخورد. از این رو با استفاده از این روش می توانند این موضوع را برطرف نمایند، چرا که ایمپلنت دندان بسیار شبیه به دندان واقعی شما می باشد و در ظاهر شما تغییری ایجاد نمی کند. شما با انجام این کار علاوه بر زیبایی دندان ها از تحلیل رفتن استخوان ها و فک خود جلوگیری می کنید.

ایمپلنت یکی از روش های  مورد تایید برای ترمیم دندان ها می باشد و بهترین کسانی که مناسب ایمپلنت دندان هستند خصوصیات زیر را دارا می باشند:

  • در صورت نداشتن یک یا چند دندان
  • دندان آسیب دیده
  • بهداشت دهان و دندان خوب
  • استخوان کافی در فک
  • سلامت جسمی مناسب

این ها مواردی است که می توانید با متخصص ایمپلنت خود در مورد آنها صحبت کنید تا ببینید که آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است.

شاید پیشنهاد بدهید که دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان مناسب است و هم قیمت پایین تری دارد. اما باید بدانید که افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند برای تلفظ برخی از کلمات دچار مشکل می شوند و به راحتی نمی توانند آن را ادا نمایند.

این روش درمانی برای کسانی که علاقه دارند دندانی نزدیک به دندان خود و با همان کیفیت داشته باشند بسیار مناسب است و دیگر احتیاج به روکش های مصنوعی و یا استفاده از دندان مصنوعی وجود ندارد. ایمپلنت دندان به راحتی جایگزین دندان های شما خواهد شد. دندان های ایمپلنتی را کاملا به استخوان فک وصل می کنند و به نوعی در آن ریشه دارند و امکان جابجایی و یا تغییر وضعیت برایشان وجود ندارد و شما با خیال راحت می توانید این روش درمانی را برای خود انتخاب نمایید.

ایمپلنت، تنها درمان دائمی  است که می تواند جایگزین دندان های شما شود. چرا که دیگر روش ها طول عمر کمتری دارند و بعد از مدتی باید آن ها را عوض کرد.

حالا در ادامه به این بپردازیم که ایمپلنت دندان چه مزایایی برای شما خواهد داشت.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان چیست؟

همانطور که گفته شد در حال حاضر ایمپلنت دندان یکی از پرطرفدار ترین روش های درمانی دندانپزشکی است و نتیجه انجام این روش برای افراد بسیار مثبت بوده و از آن رضایت بسیار داشته اند. در این مطلب ما قصد داریم از مزایا ایمپلنت دندان برای شما بگوییم تا علاوه بر آشنایی افرادیکه قصد انجام را دارند اما مردد هستند نیز بتوانند تصمیم نهایی خود را بگیرند.

ما فقط تعداد کمی از این مزایا را به شما خواهیم گفت تا به این باور برسید ایمپلنت راه مطمئن و موفقی است که می توانید انجام دهید تا صاحب دندان سالم شوید.

  • ایمپلنت باعث راحتی شما در غذا خوردن می شود

یکی از بزرگترین ناراحتی هایی که بعد از آسیب یا از دست دادن دندان هاخواهیم داشت، جویدن و خوردن غذا و مواد خوراکی است. به همین علت شما با استفاده از این روش می توانید دندان های سالم را به خودتان بازگردانید و بتوانید هر گونه غذایی که می خواهید بخورید.

طبق مشاهدات و نتیجه هایی که از افراد با ایمپلنت گرفته شده، مشخص شده است که جویدن با آن راحت است و سختی برای فرد نخواهد داشت.

  • باعث افزایش اعتماد بنفس می شود.

وجود دندان از نوع سالم و زیبا بسیار بر ظاهر فرد اثر می گذارد و اگر دندان های شما این ویژگی را نداشته باشند بسیار در اعتماد بنفس شما اثرگذار است. برای مثال فرد بخاطر این مشکل شاید کمتر حرف بزند و یا لبخند نزند تا دندان هایش مشخص نباشد. چون کسی که دندان نداشته باشد نمی تواند کلمات را به خوبی ادا کند و این اوضاع را برایش بدتر می کند پس ترجیح می دهد که از موارد گفته شده خود را کنار بکشد و از انجام آنها خودداری نماید. یکی از فواید اول ایمپلنت همین موضوعی است که گفته شد.

کافیست بعد از انجام این روش نتیجه آن را برای خود ببینید. قطعا شگفت زده خواهید شد.

  • ایمپلنت دندان همیشگی است

از دیگر مزایایی که ایمپلنت برای شما دارد این است که، عمر طولانی دارد و شما سالیان زیادی از آن می توانید استفاده نمایید و با مراقب هایی که از آن دارید به عمر ایمپلنت خود اضافه نمایید.

این روش درمانی در مقایسه با روش های قدیمی و مشابه خود قطعا رتبه یک را کسب خواهد کرد و تنها احتیاج به مراقبت های مداوم منظم دارد تا بتواند تا آخرین لحظه زندگیتان با شما باشد.

  • باعث سلامتی و حفظ دندان های شما خواهد بود

همه ما می دانیم دندان های خراب و آسیب دیده برای سلامتی شما مضر است و آن را به خطر می اندازد. پس برای جلوگیری از این موضوع باید به ترمیم مجدد دندان ها بپردازید که در این وضعیت دندانپزشک به شما ایمپلنت دندان را پیشنهاد می دهد تا با روشی مطمئن از دندان های خود محافظت نمایید.

اما باید بدانید حتی با انجام ایمپلنت شما باید مراقبت هایی مثل مسواک زدن را از یاد نبرید.

  • جوان شدن ظاهری

دندان ها علاوه بر اینکه وظیفه دارند به ما در جویدن غذا کمک کنند باعث زیبایی نیز می شوند حال نبود آن این موضوع را ازبین می برد و شاید به سن ما اضافه نماید. قطعا کسی که دارای دندان سفید و زیباست، صورت دلنشین تری دارند و نگاه به او حس بسیار خوبی می دهد. این افراد بخشی از زیبایی که دارند را از دندان هایشان گرفته اند.

دندان ها باعث می شوند صورت پر داشته باشید و به راحتی بتوانید غذای خود را بخورید و لبخند زیبا داشته باشید. بنابراین اگر دندانی دارید که احتیاج به ترمیم دارد سریعا برای انجام اقدام نمایید.

ایمپلنت دندان مزایای بسیاری برای شما دارد و جوانسازی صورت فرد یکی از بهترین نتیجه های این روش دندانپزشکی می باشد و حداقل شما رو ده سال کوچکتر از سن واقعیتان نشان خواهد داد.

برای انجام ایمپلنت دندان  باید مراحل زیر را سپری نمایید. اما قبل از تصمیم برای این کار حتما با دندانپزشک خود مشورت نمایید و توضیحات لازم را از او دریافت کنید. در ابتداکه تصمیم شما برای انجام این کار قطعی شد، باید وقت مشاوره از دندانپزشک مد نظر خود بگیرید تا علاوه بر صحبت درباره نحوه انجام کار معاینات لازمه بر روی شما صورت گیرد و مطمئن شوید که این نوع از درمان بر روی شما اثر دارد و با نتیجه مثبت همراه است.

بعد از این مرحله زمانی را برای شما تعیین خواهند کرد تا برای انجام جراحی بروید و هر آنچه لازم باشد دندانپزشک به شما خواهد گفت.

به طور کل مراحل انجام ایمپلنت طولانی و با توجه به شرایط فردی برای هرکسی متفاوت و منحصر فرد است. برای مثال شاید احتیاج باشد شما پیوند استخوان انجام دهید و اگر این مورد برایتان ضروری باشد قبل از هرکاری متخصص ایمپلنت باید برنامه ای برای پیوند استخوان تنظیم نماید.  التیام پیوند اسخوانی به تنهایی 4 تا 12 ماه وقت می برد تا شرایط برای مرحله اول آماده شود.پس اگر این کار برای شما لازم باشد طول دوره درمان بیشتر خواهد شد.

 بعد از گذشت این مدت شما می توانید ایمپلنت خود را دریافت کنید. ایمپلنت پایه ای فلزی به داخل استخوان دندان شما می رود و مثل ریشه برای شما عمل می کند. قرار دادن این پایه حدود دو ساعت طول می کشد و با استفاده از بیهوشی شما متوجه گذر زمان نخواهید شد.

بعد از اینکه ایمپلنت قرار داده شد حدودا پنج ماه طول می کشد تا بتوانید مرحله بعدی را انجام دهید. البته این مدت زمان برای فک پایین پنج ماه و برای بالا حدود هفت ماهی طول خواهد کشید.بعد از اطمینان بهبود کامل مرحله بعد را میتوانید آغاز نمایید.

در مرحله بعدی شما یک تاج موقت دریافت می کنید که متخصص آن را بر روی پایه ایمپلنت شما قرار می دهد و وظیفه این را دارد لثه ها را از ایمپلنت دور کند با اینکار کمک می کند لثه ها به طور کامل بهبودی خود را بدست آورد. تاج موقت در حدود ده الی چهارده روز باید بماند تا بعد از بهبودی به مرحله بعدی ایمپلنت بروید.

در این مرحله قطعه اباتمنت را روی ایمپلنت شما قرار می دهند و با این کار باعث می شود از تاج دندان مراقبت کند. بعد از قرار دادن اباتمنت، تاج موقت را در حدود چهار تا شش هفته روی اباتمنت می گذارد. تا در این مدت فرصت باشد تاج دائمی برای شما ساخته شود.

این مراحل طولانی در درمان به وسیله ایمپلنت فوری در چند روز تمام خواهد شد. ایمپلنت فوری بعد از اینکه دندان مورد نظرتان را بکشید با یک جلسه قابل انجام است و زمان کمتری می برد.برای آن دسته از کسانی که استخوان خوبی دارند این روش نتیجه خوبی خواهد داد. در آخرین مرحله از ایمپلنت دندان تاج دائمی را برای شما قرار می دهند. تاج دائمی از قسمت زیبای دندان شما می شود و دو نوع تاج وجود دارد که می توانید برای خود انتخاب نمایید.

در ادامه یکی از کلینیک های تخصصی دندانپزشکی را به شما معرفی میکنیم تا با استفاده از خدمات این مجموعه صاحب دندان هایی زیبا و بدون نقص شوید.

نحوه ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

طول عمر ایمپلنت دندان
طول عمر ایمپلنت دندان

20 مهر 1402

انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل
انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل

14 شهریور 1402