ایمپلنت,ایمپلنت دندان,مراقبت بعد از ایمپلنت,انجام ایمپلنت,درمان ایمپلنت,عوارض ایمپلنت,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک

ایمپلنت دندان و مراقبت های بعد آن

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

ایمپلنت دندان و مراقبت های بعد آن

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید از مراقبت های بعد از آن اطلاعی دارید؟ در درمان بوسیله  ایمپلنت دندان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

می توانیم بگوییم که امروزه در حال حاضر درمان به این روش از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است. اما بعد از انجام این روش دندانپزشکی نیاز است مراقبت هایی داشته باشید تا نتیجه جراحی به بهترین حالت ممکن برای شما پیش رود.

در ادامه به مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان می پردازیم تا آگاهی لازم را بدست آورید و در طول دوره درمان خود از آن استفاده نمایید.

ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

• مراقبت های روزهای اول بعد جراحی

بعد از جراحی از همان ابتدا شما احتیاج به استراحت به دور از هرگونه سر و صدا دارید و سر خود را باید به سمت بالا قرار دهید و برای اینکه حس سرگیجه نداشته باشید در زمان بلند شدن و نشستن حواستان باشد به آرامی این کار را انجام دهید تا حس بدی به شما دست ندهد.

در این دوران سعی کنید فعالیت های بدنی سنگین نداشته باشید و تمام مدت به استراحت کافی بپردازید تا هرچه سریعتر بهبودی برای شما حاصل شود.

• قرار دادن کیسه آب یخ:

برای بهبودی بهتر گذاشتن کیسه آب یخ می تواند برای شما خوب باشد تا تورم صورتتان که ناشی از جراحی هست را آرام نماید. با گذشت چند روز می توانید از آب گرم نیز استفاده نمایید.

• استفاده از دارو با تجویز دندانپزشک

بعد از گذاشتن ایمپلنت حتما دچار درد و ناراحتی خواهید شد بنابراین می توانید از دندانپزشک خود بخواهید مسکن هایی به شما بدهد تا درد کمتری را تحمل نمایید. برای استفاده از دارو لطفا سرخورد عمل نکنید و دارویی را بدون اطلاعات مصرف نکنید.

اگر با خوردن دارو درد شما کمتر نشد با دندانپزشک خود تماس گرفته و در این رابطه صحبت نمایید تا شما را راهنمایی نماید.

• بعد از یک روز از ایمپلنت دندان

بعد از گذشت یک روز از ایمپلنت دندان هم نباید از غذاهای مایع داغ استفاده منید چون عصب دندان به آن حساسیت نشان می دهد و باعث آزار و درد شما خواهد شد.

در این مدت از غذاهای نرم استفاده کنید و از استفاده دخانیات و الکل بپرهیزید. در طول روز از دهان شویه استفاده نمایید تا از بوی بد دهان اذیت نشوید و آن را از بین ببرید.اگر دهانشویه در دسترس نداشتید از مخلوط آب و نمک استفاده کنید.

وقتی مسواک میزنید آن را بر روی ایمپلنت خود نکشید چون امکان خونریزی در این قسمت وجود دارد پس با دقت هر چه تمام تر این کار را انجام دهید.

اگر دندانپزشک از بخیه های معمولی بجای جذبی برایتان استفاده کرده بود در حین مسواک زدن مراقب آنها باشید چون حدود یک هفته طول می کشد بخواهید بخیه هایتان را بکشید.

اگر تغییراتی بر روی ایمپلنت خود احساس کرید ویا آن را شل دیدید سریعا به دندانپزشک خود اطلاع دهید و نزد او بروید.

• بعد از گذشت یک هفته چه کارهایی باید انجام داد؟

بعد از اینکه یک هفته از جراحی شما گذشت، باید از روش هایی استفاده کنید تا باعث جلوگیری از عفونت شود و همچنین درد شما را کم نماید.

این روش ها و مراقبت های بعد از یک هفته شامل موارد زیر می باشد:

• مراقبت های معمولی زخم جراحی در دهان
  • استفاده از دهان شویه عفونی کننده
  • دوری از فعالیت های بدنی
  • نجویدن غذا با ایمپلنت دندان
  •  مصرف مواد غذایی نرم و مایعات
  • استفاده از دارو های تسکین درد و آنتی بیوتیک
  • عدم استفاده از مصرف سیگار و دخانیات
  • مسواک زدن دیگر دندان ها

با انجام این موارد به درستی هر چه تمام تر ایمپلنت دندان شما موفقیت آمیز و  صاحب دندان هایی زیبا خواهید شد.

مراقبت بعد از ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد؟

شاید با خود فکر کنید که آیا ایمپلنت دندان عوارضی دارد؟ باید گفت که هر جراحی بعد از انجام احتمال اینکه عوارض برای شما داشته باشد وجود دارد.

از این عوارض می توانیم درد و ورم کردن ناحیه ایمپلنت را نام ببریم و در برخی موارد این درد همراه با سوزش خواهد بوداین سوزش از عوارض نحوه چیدمان فک ها و سینوس ها است که اگر دندانپزشک به آن توجه نکند ایمپلنت وارد سینوس می شود و جدا از اینکه درد و ورم دارید احساس سوزش نیز می کنید.

البته باید بگوییم که آستانه درد هرکسی  با دیگری متفاوت است و برای همه افراد درباره درد نمی توان یک نظر را داشت. برای مثال فردی از نظر جسمی و روحی بسیار قویتر عمل می کند و طاقت بالایی دارد. همین مورد باعث میشود برای تجویز دارو نیز دندانپزشک متفاوت عمل کند.

شدت دردی که رخ می دهد به نحوه انجام آن توسط دندانپزشک نیز مرتبط باشد، اینکه از چگونه ابزاری استفاده می نماید و چه مقدار سوراخ برای قرار دادن ایمپلنت ایجاد می کند نیز بستگی دارد.

برای اینکه از این لحاظ به مشکل نخورید باید نزد دندانپزشک حرفه ای بروید تا با خیالی راحت به درمان خود بپردازید. از این چهت ما قصد داریم یک کلینیک تخصصی بسیار مناسبی را به شما معرفی نماییم تا با استفاده از خدمات این مجموعه و با استفاده از بهترین ابزارها دندان های خود را سالم و زیبا نمایید.

عوارض ایمپلنت

ایمپلنت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک