کاربرد ایمپلنت دندان,ایمپلنت,ایمپلنت دندان,انجام ایمپلنت,زمان انجام ایمپلنت,دندان مصنوعی,بریج دندان,اندواستیل,سابپریواستیل,جراحی ایمپلنت,خطرات ایمپلنت دندان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کاربرد ایمپلنت دندان

این روش از جراحی در شاخه دندانپزشکی برای اولین بار در سوئد اختراع شده است و در حال حاضر بعنوان یک درمان مناسب و نوعی پروتز دندانی محسوب می شود.


کاربرد ایمپلنت دندان

اگر قصد دارید ایمپلنت دندان انجام دهید و به دنبال اطلاعاتی درباره آن هستید، با ما همراه باشید تا توضیحاتی در این زمینه داشته باشیم و به اطلاعات خود اضافه نماییم.

این روش از جراحی در شاخه دندانپزشکی برای اولین بار در سوئد اختراع شده است و در حال حاضر بعنوان یک درمان مناسب و نوعی پروتز دندانی محسوب می شود.

ایمپلنت دندان نوعی ابزاری نصبی است که آن را در استخوان فک نصب می کنند و بعد چندین ماه آن با استخوان دندان یکی میشود و حالتی شبیه به ریشه اصلی دندان به خود می گیرد و می تواند همچون آن عمل نماید. ایمپلنت در واقع یک ریشه مصنوعی است.

جنس بیشتر ایمپلنت های دندانی تیتانیوم است چون این ماده با استخوان می تواند ترکیب شود و به نوعی همچون عضو بدن محسوب می شود. امروزه بسیاری از افراد برای درمان خود از ایمپلنت دندان استفاده می نمایند و درمان به این روش تا حدود 78 درصد موفقیت آمیز است.

کاربرد ایمپلنت دندان

زمان انجام ایمپلنت دندان

حال شاید بپرسید برای چه از این روش درمانی استفاده میکنند و این روش مناسب چه کسانی است؟ ایمپلنت دندان در واقع جایگزین دندان است و شما می توانید از این روش یک تا هر تعداد از دندان هایتان را ترمیم نمایید و به زیبایی دندان های خود بیافزایید.

وقتی که حرف از جایگزاری دندان می شود ما در وهله اول به یاد دندان مصنوعی خواهیم افتاد که خیلی از افراد مسن ممکن است از آن استفاده نمایند اما به طور کل روش های زیر برای شما وجود دارد:

  • دندان مصنوعی
  • بریج دندان
  • ایمپلنت دندان

استفاده از دندان مصنوعی از ارزانترین نوع جایگزین برای دندان است که در حال حاضر مورد استقبال افراد نیست و ترجیح بر این است که از روش های جدیدتر استفاده نمایند، جدا از این موضوع دندان مصنوعی در دهان حس خوبی ندارد.

از دیگر معایبش می توانیم این را بگوییم که در غذا خوردن و ذائقه فرد اثر بگذارد. قبل از اختراع ایمپلنت دندان روش بریج دندان به وجود آمد و برای جایگزینی دندان ها بسیار مناسب بود. اما ایراد این روش این بود که به ریشه دندان احتیاج داشت.

اما ایمپلنت فقط به وسیله استخوان کنترل می شود و به دندان های طبیعی مجاور اثر ندارد. حال انتخاب شما برای روش درمان به خودتان و نظر دندانپزشکتان مرتبط می شود. اما عواملی نیز وجود دارد که در تصمیم گیری نهایی اثر گذار است که شامل موارد زیر می شود:

  1. نحوه قرارگیری دندان های آسیب دیده
  2. کیفیت استخوان آرواره
  3. سلامت بیمار
  4. هزینه های پرداختی
  5. نظر بیمار

بعد از بررسی های لازمه تصمیم نهایی برای انجام روش مناسب شما انتخاب می شود و دندانپزشکتان کار خود را شروع می نماید.

بهترین روش در حال حاضر همین ایمپلنت دندان می باشد و عده ای زیادی با انجام این روش دندان های خود را ترمیم کرده اند و زیبایی خود را چندین برابر کرده اند.

در روش درمان به وسیله ایمپلنت دندان،  دندان جدید بدون آسیب به دیگر دندان ها جایگذاری می شود و مقاومت بسیاری خوبی دارد چون همانطور که گفته  شد یک پروتز دندانی با ساختار استخوانی دارد. و با قاطعیت می توان گغت که شبیه به دندان طبیعی است.

روش های ایمپلنت دندان به دو روش زیر صورت می گیرد:

  • اندواستیل
  • سابپریواستیل

اندواستیل نوعی از ایمپلنت است که در استخوان ها قرار دارد و در مقابل آن ساپیریواستیل در بالای استخوان آرواره و در زیر لثه انجام می گیرد و اینگونه دو روش بایکدیگر تفاوت دارند.

 در حال حاضر از روش ساپیریواستیل استفاده نمی شود چون طبق آمار و شواهدات بیماران در بلند مدت نتایج خوبی را برای بیمار همراه نخواهد داشت و اندواستیل محکم تر است و عمر ماندگارتری دارد.

بیشتر مراجعان برای انجام اینکار ترسی دارند و از بابت درد آن نگران هستند، در پاسخ به این نگرانی باید به شما بگوییم که این جراحی با بی حسی انجام می شود و در هنگام درمان احساس درد نخواهید داشت اما بعد از بین رفته بی حسی امکان درد وجود دارد و این در هر فردی متفاوت خواهد بود.

زمان انجام ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان چگونه صورت می گیرد؟

شاید برای شما خوب باشد که قبل از انجام ایمپلنت دندان از نحوه انجام مراحل آن آگاه باشید و پیش زمینه ای در ذهن خود داشته باشید.

برای انجام روش ایمپلنت دندان قبل از هرچیزی محلی که قرار است در آنجا جراحی صورت بگیرد، عکس برداری میشود و دندانپزشک قبل از شروع کار به بررسی عکس های شما می پردازد.

با این عکس ها مشخص می شود که آیا آرواره شما کیفیت لازم را دارا می باشد و تعیین می شود چه مقدار استخوان برای این ناحیه لازم است. بعد از مشخص شدن این موارد، روزی را برای انجام جراحی تعیین می کنند تا شما به آن ها مراجعه نمایید و درمانتان آغاز شود.

در همه جلسات درمان به شما بی حسی زده می شود تا در حین کار اذیت نشوید و و آرامش لازم را داشته باشید. در شروع کار ابتدا دندان یا دندان های مورد نظرتان را برمیدارند و معمولا این دندان شما ایرادی داشته است که رو به این درمان آورده اید.

بعد از اینکه دندان شما کشیده شد، دندانپزشک محل ایمپلنت دندان را آماده می کند و حفره ای با هدف پایه ایمپلنت ایجاد می نماید. این نوع از درمان حداقل  احتیاج به ۶ ماه یا بیشتر برای درمان کامل دارد.

در بعضی موارد وقتی استخوان لازم وجود دارد در یک روز هم دندان بیمار کشیده می شود و همچنین ایمپلنت جایگزاری می کنند که به ایمپلنت فوری معروفیت دارد که انجام این نوع روش  طبق نظر دندانپزشک انجام می گیرد.

وقتی که  اسخوان کافی و محکم در قسمت ایمپلنت داشته باشید، به این منظور است که آماده ایمپلنت می باشد. در جلسه ای که قرار است جایگذاری انجام دهید، ایمپلنت که جنس تیتانیومی دارد با استفاده از ابزارهای مخصوص آن را در داخل استخوان قرار می دهند و بعد از آن روکشی را به دور ایمپلنت قرار می دهند، لثه را بخبه می زنند و درمان شما از این لحظه آغاز می شود.

شما در طول درمان خود نیز از دندان مصنوعی به طور موقتی استفاده می نمایید تا زیبایی ظاهریتان حفظ شود. دوره درمان شما به کیفیت استخوان بستگی دارد اما معمولا این روند بین ۲ تا ۶ ماه به طول خواهد کشید تا ایمپلنت با استخوان ترکیب شود.

در طول دوره درمان نباید بر روی آن فشاری وارد شود چون این مورد در روند بهبودی اثر می گذارد. بعد از جراحی هر چند وقت یکبار باید دندانپزشک خود را ملاقات نمایید و از روند درمانیتان اطلاع کسب نمایید و مطمئن شوید عفونتی بوجود نیامده است.

بعد از اتمام دوره درمان، ایمپلنت دندان را مورد آزمایش قرار می دهند و مطمئن می شوند که پایه ایجاد شده با استخوان یکی شده اند و وقتی این اطمینان بدست آمد، یک پروتز متناسب را به وسیله پیچ به ایمپلنت دندان شما وصل می نمایند. به این ابزار تیکه گاه می گویند و وظیفه اش حفظ کردن جایگزین دندانی با تاج ایمپلنت است.

دندانپزشک شما قالب مورد نظر را اندازه گیری می‌کند تا بتواند دندان جایگزین را نصب نماید. تاج ایمپلنت نیز دندان به صورت پیچ خورده نصب می‌شود و یا چسبانده می‌شود.

جراحی ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندان خطر دارد؟

هر جراحی که انجام دهید ممکن است خطرات و عوارضی داشته باشد و ایمپلنت دندان از این قاعده مستثنی نیست. اما شما با یک برنامه ریزی دقیق برای روند انجام جراحی خود می توانید به بهبود خود کمک نمایید.

قبل از انجام این جراحی اگر سابقه بیماری دارید و یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا بر اساس آن بتوانند مقدار داروهای تزریقی را برای شما مشخص نمایند. با انجام اینکار شما از خطرات احتمالی که ممکن اسا برایتان رخ بدهد جلوگیری می کنید و نتیجه مثبتی برای شما خواهد داشت.

برنامه ریزی روند درمان نیز به شما کمک بزرگی خواهد کرد تا این دوره را پشت سر بگذارید. در ادامه به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در تهران می پردازیم شاید بتوانید در انتخاب خود قرار دهید.

خطرات ایمپلنت دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رادیوگرافی دندان
رادیوگرافی دندان

22 فروردین 1403

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

طول عمر ایمپلنت دندان
طول عمر ایمپلنت دندان

20 مهر 1402

انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل
انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل

14 شهریور 1402

شرایط درمان بوسیله ایمپلنت
شرایط درمان بوسیله ایمپلنت

12 شهریور 1402