مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

افتادن لمینت دندان

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که لمینت دندانتان بعد از مدتی افتاده و نیاز دارید آن را ترمیم نمایید. در این مقاله به بررسی این موضوع و دلایل افتادن لمینت دندان خواهیم پرداخت.


افتادن لمینت دندان

لمینت دندان یکی از روش های درمانی و زیباسازی دندان ها می باشد. در حال حاضر افراد زیادی جهت زیبایی و درمان دندان های خود این روش را امتحان میکنند و در نهایت به نتیجه دلخواه خود میرسند.

این روش به این صورت است که دندان های شما را ترمیم میکند، بسیاری از کسانی که دندان‌های شکسته‌ یا دندان‌هایی با لبه‌های ناهموار دارند به مطب دندانپزشک مراجعه کرده و این کارهای زیبایی دندان را انجام می‌دهند.

انجام این روش مهارت و تجربه بسیار نیاز دارد و چون نتیجه مطلوب لازمه اش داشتن دندانپزشک حرفه ای می باشد تا بتواند به نحو احسنت لمینت دندان را برای شما جایگزاری نماید.

این جایگزاری به این معناست که مواد را با چسباندن یا سیمان‌کردن روکش‌ها روی دندان‌ قرار دهیم. حیاتی این چسب‌ها به روکش‌ها کمک می‌کند تا در موقعیت خود باقی بمانند.

اما گاهی اوقات امکان دارد که این چسب‌های قوی هم کارایی لازم را نداشته باشند و روکش‌ها می‌افتند.

لمینت دندان

دلایل افتادن لمینت دندان چیست؟

اگر مراقبت از دندان ها به خوبی انجام شود، لمینت دچار مشکل نشود. اما گاها این امکان وجود دارد که لمینت دندان جدا شود. از مهمترین مواردی که باعث این آسیب دیدگی به لمینت میشود شامل موارد زیر می باشد:

۱. نصب اشتباه لمینت دندان

اولین و اصلی‌ترین دلیلی که می‌تواند علت افتادن لمینت دندان باشد مشکلاتی است که در مراحل نصب به وجود می‌آید. نصب‌شدن نادرست لمینت‌ها از اصلی‌ترین دلایل افتادن لمینت دندان است.

اشکالاتی که در مراحل نصب روکش‌ها وجود دارد هم می‌تواند موجب افتادن و ریزش ونیرها شوند. برای مثال آماده‌سازی و تراش بیش‌ازحد دندان‌ها یکی از این موارد است.

۲. عدم استفاده از محصولات شستشو دهان 

حتی بعد از گذاشتن لمینت‌های دندانی باید از دندان‌ها مراقبت کرد. پوسیدگی دندان حتی در صورت قراردادن ونیرها نیز شایع و امکان‌پذیر است. لمینت دندان و پوسیدگی دندان با هم ارتباط دارند.روکش‌ها فقط یک پوشش بیرونی هستند.

 پوسیدگی در دندان‌ها توسط باکتری‌ها ایجاد شده‌ و مواد شیمیایی آزادشده‌ بعد از پوسیدگی دندان باعث سست‌شدن پیوند می‌شود. در نتیجه باید حتماً اصول مراقبت دهان و دندان را انجام داد و از مسواک و شوینده مناسب لمینت‌ها استفاده کرد. استفاده از شوینده‌های ساینده و نامناسب نیز می‌تواند علت تغییر رنگ لمینت دندان و افتادن لمینت باشد.

۳. مصرف غذاهای سخت 

یکی دیگر از دلایل افتادن لمینت دندان مصرف غذاهای سخت است. کسانی که لمینت دندانی دارند باید از اعمال فشار بیش‌ازحد به دندان‌ها و در نتیجه روکش‌های دندانی خود با عادات بد جویدن خودداری کنند. گازگرفتن چیزهای سخت، مانند آب‌نبات، اغلب باعث ضعیف‌شدن و افتادن روکش‌ها می‌شود.

جویدن آب‌نبات‌های چسبنده و یخ نیز باعث آسیب به روکش‌های شما شده که دومی حتی برای دندان‌های طبیعی نیز خطرناک است. ماندگاری لمینت دندان به میزان زیادی به نوع غذایی که می‌خورید و نکاتی که برای مراقبت از لمینت‌ها رعایت می‌کنید بستگی دارد.

۴. ضربه به لمینت دندان 

ضربه و آسیب‌هایی که به دندان‌ها و روکش‌های آنها وارد می‌شود یکی دیگر از دلایل افتادن لمینت دندان است. نیروی شدید وارده به قسمت جلویی صورت، می‌تواند روکش‌ها را وادار به افتادن کند. سقوط یا تصادف هم این مشکل را ایجاد می‌کند.

هنگامی که فشار زیادی به قسمت جلویی دندان وارد شود، ضربه باعث جداشدن باند از روکش‌ها می‌شود. افرادی که کارهای دندانپزشکی زیبایی مانند روکش دارند باید در طول ورزش‌های تماسی که احتمال آسیب به‌صورت در آنها بالاست از محافظ دهان استفاده کنند.

۵. نیروهای روی لمینت دندان

علاوه‌بر ضربه و آسیب‌های مستقیم ممکن است فشارهای دیگری که به دندان‌ها وارد می‌شود، دلیل افتادن لمینت دندان باشد. این فشارها و نیروهای چندگانه می‌توانند موجب خم‌شدن دندان‌ها شوند.

یکی از آنها دندان‌قروچه بوده و مورد بعدی ناهنجاری‌های دندانی است. اگر می‌خواهید بدانید علت دندان قروچه در خواب چیست، حتما با دندانپزشک مشاوره داشته باشید تا این مشکل برطرف شود.

دندان‌های فک بالا و پایین باید در یک راستا قرار بگیرند تا نیروی گازگرفتن به طور یکنواخت توزیع شود. اگر دندان‌های قوس‌های دندانی بالا و پایین به طور کامل به هم نرسند، بایت غیرطبیعی رخ می‌دهد.

به آن مال‌اکلوژن نیز می‌گویند و انواع زیادی دارد؛ مانند اوربایت، آندربایت و کراس بایت. وجود هر نوع ناهنجاری گازگرفتن به دلیل توزیع نامتعادل فشار روی دندان، احتمال جداشدن روکش‌ها را افزایش می‌دهد.

افتادن-لمینت-دندان

در صورت افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

بعد از افتادن لمینت‌های دندانی بدون درنظرگرفتن این که علت افتادن لمینت دندان موردنظر چیست باید در درجه اول خونسردی خود را حفظ کرد و تلاش کرد که تمام قطعات جداشده‌ لمینت را از دهان خارج کرد. به‌هیچ‌عنوان نباید قطعات شل و جداشده‌ را مجدداً سر جای خود قرار داد، چرا که احتمال بلع تصادفی قطعات و خفگی وجود دارد. بدون اینکه چیزی بخورید یا از دندان‌ها استفاده کنید با دندانپزشک تماس گرفته و در اولین فرصت یک نوبت برای درمان لمینت دندان بگیرید.

در صورت افتادن لمینت دندان باید با دندانپزشک مشورت کنید. 

لمینت دندان در کلینیک قلهک

لمینت دندان در کلینیک تخصصی قلهک

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی اطفال و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

آشنایی با لمینت دندان فلدسپاتیک
آشنایی با لمینت دندان فلدسپاتیک

24 مرداد 1402