مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

سوالات متداول درباره کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از روش های درمان دندان هاست که در حال حاضر برای زیبایی نیز استفاده میشود و افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند. پس از این رو طبیعتا سوالات زیادی در این باره وجود دارد. در این مطلب به بررسی سوالات متداول بیماران پرداخته ایم.
اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید خواندن آن به شما توصیه میشود.


سوالات متداول درباره کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از روش های درمان دندان هاست که در حال حاضر برای زیبایی نیز استفاده میشود و افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند. پس از این رو طبیعتا سوالات زیادی در این باره وجود دارد. در این مطلب به بررسی سوالات متداول بیماران پرداخته ایم.
اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید خواندن آن به شما توصیه میشود.

 مطمئنا همه‌ی افراد علاقه مند هستند تا لبخندی زیبا بر چهره داشته باشند. برای این منظور هم داشتن دندان هایی سالم و منظم ضروری است. زمانی که شما برای پر کردن حفره های دندان به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، متوجه استفاده از مواد خمیری می‌شوید. این مواد خمیری که همرنگ دندان های شما هستند، روی سطح دندان را با فرمی که دندانپزشک به آن‌ها می‌دهد، می‌پوشانند. در پایان کار این لایه‌ی خمیری باید تثبیت شود. دندانپزشک این کار را به کمک نور آبی انجام می‌دهد.

فرایند پر کردن حفره دندان به سادگی توسط دندانپزشک با صرف زمانی معادل ۱ ساعت انجام می‌شود. حفره های دندان بر اثر پوسیدگی ایجاد می‌شوند. افراد برای ترمیم دندان های آسیب دیده از مواد خاصی استفاده می‌کنند.

بهترین روش برای اصلاح لبخند هم استفاده از ونیر دندان یا همان روکش کامپوزیت است. افرادی که به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند، با هدف زیبایی از  ونیر بهره می‌برند.

کامپوزیت دندان

سوالات متداول درباره کامپوزیت دندان

برای انتخاب برند کامپوزیت دندان نمیتوان فقط به کشور سازنده آن اکتفا کرد و حتما باید با پزشک متخصص مشورت نمایید اما به طور معمولا بهترین کامپوزیت ها برای کشور های ژاپن ، سوئیس و آمریکا می باشد.

کامپوزیت دندان چند سال دوام دارد ؟

به طور کلی عمر کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و با مراقبت های فرد این طول عمر می تواند متفاوت باشد اما کامپوزیت های دندانی به طور کلی بین 5 تا 10 سال عمر می کنند.

 

آیا کامپوزیت دائمی است ؟

کامپوزیت های دندانی دارای طول عمر مفیدی بین 5 تا 10 سال که این بازه با نوع مراقبت کمتر یا بیشتر می بشود اما کامپوزیت ها به عنوان یک روش دائمی شناخته نمی شود.

 

کامپوزیت دندان چند جلسه طول میکشد ؟

به طور کلی انجام کامپوزیت دندان در یک جلسه تمام می شود اما اگر فرد نیاز به درمان های دیگری برای مشکلات دهان و دندان داشته باشد ، باید قبل کامپوزیت آنها را انجام دهد.

 

کامپوزیت دندان چقدر طول میکشد ؟

مدت زمان کامپوزیت دندان به وضعیت دهان و دندان ، تعداد واحد کامپوزیت و تخصص پزشک شما وابسته است ولی جلسه کامپوزیت به طور معمول بین 40 دقیقه الی 1 ساعت به طول می انجامد.

 

آیا کامپوزیت دندان ترمیم دارد ؟

کامپوزیت های دندانی ممکن است دچار ترک ، لب پرگی و شکستگی بشوند امکان ترمیم وجود دارد. توجه داشته باشید پزشک متخصص ابتدا باید امکان ترمیم را بررسی نماید.

 

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

در صورتی که نیاز به تراش دندان نداشته باشید و کامپوزیت دندان شما توسط پزشک مجرب انجام بشود ، کامپوزیت دندان دردی نخواهد داشت.

 

آیا میشود کامپوزیت دندان را برداشت ؟

اگر کامپوزیت دندان های شما بدون تراش یا با تراش کم انجام شده باشد ، برداشتن کامپوزیت به سادگی قرار دادن آن خواهد بود.

 

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان میشود ؟

در صورتی که کامپوزیت دندان به طور صحیح بر روی دندان قرار بگیرد و فرد مراقبت های لازم را انجام دهد ، پوسیدگی ایجاد نمیشود.

 

ایا کامپوزیت دندان را خراب میکند ؟

کامپوزیت دندان بر روی دندان قرار داده و فرم داده می شود و در صورتی که منافذی ایجاد نشود ، کامپوزیت دندان تاثیری در پوسیدگی دندان شما نخواهد داشت.

 

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد ؟

به طور کلی پیشنهاد میشود بعد از انجام کامپوزیت دندان حداقل به مدت یک ساعت از خوردن و آشامیدن خودداری فرمایید.

 

آیا کامپوزیت دندان عوارض دارد ؟

کامپوزیت دندان مانند هر درمانی دارای مزایا ، معایب و عوارض مخصوص به خود می باشد اما در صورتی که از کامپوزیت مرغوب و توسط پزشک با تجربه انجام شود و مراقبت های لازمه را داشته باشید ،  این عوارض رخ نخواهند داد.

 

آیا کامپوزیت تغییر رنگ میدهد ؟

کامپوزیت های دندان به نسبت لمینت ها در برابر تغییر رنگ کمتر مقاوم هستند اما شما می توانید با مصرف کمتر مواد غذایی رنگدانه دار و استفاده از کامپوزیت مرغوب از این عارضه جلوگیری نمایید.

 

ایا میشود رنگ کامپوزیت را تغییر داد ؟

تنها راه تغییر رنگ کامپوزیت تعویض آنها می باشد و در صورتی که کامپوزیت بدون تراش یا با تراش کم انجام شده باشد ، امکان تغییر رنگ آن وجود دارد.

 

آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان می‌شود؟

ممکن است شنیده باشید که کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان می‌شود. در این قسمت موضوع را بررسی می‌کنیم. یکی از مشکلات احتمالی که پس از این عملیات دندانپزشکی برای افراد اتفاق می‌افتد جلو آمدن بیش از حد استاندارد دندان است. مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود چنین مشکلی پیش بیاید، عدم دقت و مهارت کافی دندانپزشک است. زمانی که ضخامت کامپوزیت بیش‌تر از میزان نرمال شود، جلو آمدگی دندان پیش می‌آید. علاوه بر ظاهر جلو آمده، این موضوع باعث می‌شود که دندان حالت مصنوعی پیدا کند. بعلاوه لثه هم التهاب پیدا خواهد کرد. جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که انجام کامپوزیت برای همه‌ی افراد مناسب نیست. تشخیص این موضوع باید توسط دندانپزشک انجام شود. برای مثال افرادی که نسبت به لثه‌ی خود دندان های برجسته ای دارند یا این که دندان‌هایشان نامنظم است کیس های مناسبی برای انجام این کار نیستند.

 

آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟

حتما شما هم شنیده اید که کامپوزیت دندان باعث پوسیدگی می‌شود. در این قسمت موضوع مذکور را بررسی خواهیم کرد. یکی از دلایل اصلی که افراد پس از کامپوزیت با پوسیدگی دندان مواجه می‌شوند، این است که دیگر توجهی به مراقبت از دندان های خود ندارند. همین سهل انگاری هم فرد را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. با توجه به این که مینای دندان تراشیده می‌شود، به همین جهت هم بین روکش و لثه فاصله‌ بیشتر خواهد شد. بنابراین خطر لب پر شدن دندان نیز به دنبال آن افزایش پیدا می‌کند. مواد غذایی با جمع شدن در این فاصله باعث رشد باکتری ها و در نهایت پوسیده شدن دندان می‌شوند.

 

 

آیا کامپوزیت باعث بوی بد دهان می‌شود؟

کامپوزیت دندان به خودی خود باعث بوی بد دهان فرد نمی‌شود‌. همواره عواملی دخیل در این ماجرای آزار دهنده هستند. این موضوع تا حدی شایع است که بسیاری از افراد به همین دلیل از انجام کامپوزیت دندان خودداری می‌کنند. علت مهم بوی بد دهان عدم رعایت بهداشت فردی و عدم استفاده از مسواک پس از خوردن وعده های غذایی است. اگر مصرف دخانیات زیادی دارید، باید انتظار بوی بد دهان را هم داشته باشید. زیرا استعمال دخانیات خرابی دندان های شما را تشدید خواهد کرد. عامل دیگری که فرد نقشی در آن ندارد، بی احتیاطی دندانپزشک و عدم مهارت کافی او است‌. علاوه بر مهارت پزشک، باید مواد مورد استفاده هم از برندهای معتبری باشد که امتحان خود را قبلا پس داده‌اند‌. اگر فاصله بین لثه و لمینت بیش از حد استاندارد شود، تجمع باکتری و غذا موجب خرابی دندان و در نتیجه بوی بد دهان می‌شود.

 

 

 

کامپوزیت دندان

 کامپوزیت دندان در کلینیک تخصصی قلهک

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی اطفال و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402