مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

شرایط سنی انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روش جایگزین برای دندان های طبیعی از دست رفته شما می باد که با استفاده از آن میتوانید دندان های دائمی داشته باشید. در این مطلب به بررسی شرایط سنی انجام ایمپلنت دندان می پردازیم.


 

شرایط سنی انجام ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روش جایگزین برای دندان های طبیعی از دست رفته شما می باد که با استفاده از آن میتوانید دندان های دائمی داشته باشید. در این مطلب به بررسی شرایط سنی انجام ایمپلنت دندان می پردازیم.

برای انجام این روش باید تا سن ۱۸ سالگی صبر کرد تا اسکلت صورت شکل کامل خود را بگیرد. در غیر این صورت ممکن است در آینده ایمپلنت دندانی کوتاه تر به نظر برسد.

در بعضی موارد مثلا اگر چند ایمپلنت دندانی در یک ناحیه کاشته شده باشد و پروتزی به شکل بریج روی ایمپلنت ها نصب شده باشد مقاومت بریج مانع از رشد اسکلتال درآن ناحیه میشود. بنابراین بیمار دچار دفرمتی صورت می‏شود. ولی پس از سن ۱۸ سالگی هیچ محدودیت وجود ندارد و تا هر سنی میتوان ایمپلنت دندانی انجام داد.

در سنین پایین تر برای تک دندان میشود ایمپلنت دندانی انجام داد. ولی باید پروتز ایمپلنت دندانی پس از ۱۸ سالگی تعویض شود تا اندازه آن با دندان های مجاور تناسب داشته باشد.

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت های دندانی درافرادی که ازسلامت مناسبی برخوردارند مناسب می باشد. داشتن مشکلات مزمنی مانند فشاردادن دندان ها و دندان قروچه و ابتلابه بیماری هایی مانند فشارخون بالا، دیابت کنترل نشده، سکته قلبی، دریچه مصنوعی قلبی، بیماری کلیه، رادیوتراپی همزمان، پوکی استخوان ونرمی استخوان مقاوم به درمان، احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت رابه طورچشمگیری پایین می آورد و درصورت ابتلا به این بیماری ها حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین میزان تراکم استخوان برای ثبات ایمپلنت بسیارمهم است.

نکته مهم دیگرعدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی می باشد. زیرا مواد موجود درسیگار و الکل مانع ازعملکرد مناسب سلولی برای قبول ایمپلنت و ثابت شدن آن درفک می شود.

علاوه برآن باعث القای واکنش های منفی نیزمی شود و درطول دوره درمان باید از مصرف آنها خودداری شود. در حال حاضر تنها گروه‌هایی که برای کاشت دندان مناسب نیستند، شامل بیمارانی است که به نوعی دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، به عنوان مثال بیمارانی که رادیوتراپی داشته‌اند، به مدت دوسال نمی‌توانندایمپلنت کنند.

همچنین افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، نمی‌توانند کاشت دندان داشته باشند. پس به طور کلی یک کاندیدای مناسب باید دارای سلامت کلی بدن، لثه های سالم و مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت باشد. بعضی مردم چنان استخوان فک شان را از دست داده اند که تنها راه موجود برای درمان آنها ایمپلنت است.

ولی پیش از آن باید استخوان به روشهای خاصی تا اندازه مطلوب بازسازی شود و همکاری بسیار مناسب در جهت مراقبت از ایمپلنت ها و لثه های اطراف آنها شامل مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان، لازم است. همین طور ویزیت های منظم از سوی دندانپزشک هم مهم است.

ممنوعیت ایمپلنت دندان

به طور کلی افرادی که مناسب دریافت ایمپلنت نیستند شامل:

افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است،

بانوان باردار،

افراد الکلی یا معتاد،

افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند،

افرادی که بیماری های مزمن مثل دیابت و هموفیلی و بیماریهای بافت همبند داشته اند، افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید وکورتن استفاده می کنند و افرادی که دندان قروچه مرتب شدید شبانه دارند.

دندانپزشک با کمک بیمار می تواند تشخیص دهد بیمار کاندید مناسبی هستند یا خیر. از فک شما عکس های رادیوگرافی تهیه می‏شود و در صورت نیازسی تی اسکن هم گرفته می شود تا اطلاعاتی راجع به تراکم استخوان و حتی شکل آن بدست آید و پس مشورت با بیمار در مورد راهها و هزینه ها و مشکلات و مراحل کار، درمان صورت می گیرد.

هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود و اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.

همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود. ایمپلنت می تواند بلافاصله پس از از دست رفتن دندان و کشیدن آن یا پس از زمان طولانی ترمیم ، جایگزین شود. شکل ایمپلنت مانند ریشه دندان طبیعی است.

اگر دندان از دست رود، در صورت عدم جایگزینی سریع با ایمپلنت امکان تحلیل استخوان و کاهش توانایی جویدن و کج شدن دندانهای کناری است. اگر گذاشتن با تاخیر ایمپلنت پیشنهاد می شود ایمپلنت های کوچکتر و استوانه ای به دلیل در دسترس بودن استخوان کمتر استفاده می شود.

مکان گذاشتن ایمپلنت و نوع سیستم مناسب تنها به وسیله معاینه ای که دندانپزشک انجام میدهد با در نظر گرفتن سایر شرایط قابل بیان است. میزان حجم و دانسیته استخوان فک، تعداد و موقعیت و استحکام دندانهای طبیعی فرد، شرایط لثه، شرایط و تعداد دندانهای فک مقابل از عوامل مهم حین معاینه است.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

طول عمر ایمپلنت دندان
طول عمر ایمپلنت دندان

20 مهر 1402

انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل
انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل

14 شهریور 1402

شرایط درمان بوسیله ایمپلنت
شرایط درمان بوسیله ایمپلنت

12 شهریور 1402

آشنایی با ایمپلنت دندان  پانچی
آشنایی با ایمپلنت دندان پانچی

18 تیر 1402

آشنایی با بروز حساسیت دندان
آشنایی با بروز حساسیت دندان

09 اردیبهشت 1402