مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مشاوره انجام لمینت دندان

لمینت دندان پوسته ی نازکی است که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگی دندان استفاده می شود.


 

مشاوره انجام لمینت دندان

لمینت دندان پوسته ی نازکی است که بر اساس نیاز هر شخص طراحی شده و در ساخت آن ها از مواد رنگی دندان استفاده می شود.

این پوسته ها روی سطح جلویی دندان ها نصب می شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول دندان را تغییر می دهند و ظاهری زیبا را برای دندان هایتان به ارمغان می آورند.

لمینت های سرامیکی از ترکیب چند لایه ی نازک سرامیکی تشکیل شده اند که جایگزین مینای دندان طبیعی و لایه ای چسبناک می شوند.

برخلاف تصور عامه براى ساخت لمینت هاى سرامیکى همیشه نیاز به تراش دندان نیست ودر صورت انتخاب صحیح روش درمانى توسط دندانپزشک متخصص تنها آماده سازى مختصرى جهت نشستن لمینیت ها بدون هیچ آسیبى به بافت طبیعى دندان امکان پذیر است.

از آنجایی که عملکرد درست لمینت نیز در کنار جنبه ی زیبایی آن حائز اهمیت است، پیوست صحیح و محکم دندان طبیعی و لمینت سرامیکی ضروری است.

میان دندان طبیعی و لمینت از رزین حساس به نور استفاده می شود تا پس از نصب لمینت بتوان با تاباندن اشعه ای خاص آن را محکم کرد.

لمینت-دندان

دلایل انجام لمینت دندان

از لمینت برای زیباتر کردن دندان ها یا ترمیم آنها استفاده می شود. کاربردهای لمینت کردن دندان ها معمولاً شامل موارد زیر است:

سفیدتر کردن دندانها

ترمیم لپ پر شدگی و ترک های دندان

اصلاح لبه های دندان که ممکن است ناصاف یا دندان دار شده باشند.

صاف کردن سطح دندان که ممکن است لایه لایه، حفره حفره و یا زبر شده باشد.

بزرگتر کردن دندان هایی که بیش از اندازه کوچک هستند.

بلندتر کردن دندان ها

بستن فاصله بین دندان ها

یکدست کردن دندان‌ها و زیبایی لبخند.

 

 

آشنای با انواع لمینت دندان

لمینت دندان را می‌توان از جنس کامپوزیت یا سرامیک انتخاب کرد. لمینت کامپوزیتی و سرامیکی تفاوت‌هایی در نحوه ساخت و کاربرد دارند.

   ۱. لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی که به آن باندینگ کامپوزیت هم می گویند ترمیمی است که مستقیماً روی دندان اعمال می‌شود و نیازی به ساخت در آزمایشگاه ندارد. برای لمینت کردن دندانها با کامپوزیت مواد مخصوصی به نام محلول یا خمیر رزین کامپوزیت همرنگ دندان انتخاب می‌شود. رزین کامپوزیت مستقیماً روی دندان مالیده می شود و با تابش نور خاصی فعال و سخت می‌شود. بنابراین در همان جلسه درمان تمام می‌شود.

 

  ۲. لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی یک پوسته ای از جنس سرامیک  است که در آزمایشگاه ساخته می‌شود.‌ برای این منظور ابتدا باید دندان کمی تراشیده شود و از آن قالب گیری شود تا پوسته لمینت که ساخته می شود دقیقا مطابق شکل و اندازه دندان باشد. رنگ لمینت سرامیکی هم همانند لمینت کامپوزیتی انتخابی است.

 

مراحل جاگذاری لمینت دندان

روند ساخت لمینت دندان شامل چند مرحله است :

مرحله اول : طى جلسه اى آماده سازی هاى لازم بر روى دندان هاى مورد نظر با دقت و ظرافت در حد چند دهم میلیمتر بر روى دندان ها صورت مى گیرد.

مرحله دوم : در همین جلسه شامل قالب گیرى از دندانهاى هردو فک مى باشد (حتى در صورت انجام لمینت براى دندانهاى فقط یک فک) سپس ادامه ى کار به جلسه ى بعد که معمولاً حدود یک هفته طول مى کشد موکول مى شود.

در این بین قالب ها به لابراتوار دندانپزشکى ارسال شده و در لابراتوار لمینیت ها به شکل پوسته هاى نازک سرامیکى ساخته شده و در کوره پخته مى شوند و یا بر روى بلوک هاى سرامیکى تراشیده مى شوند تا لمینیت هاى سرامیکى با شفافیت و براقى و نهایت زیبایى و تشابه با بافت میناى دندانى تهیه شوند.

درجلسه سوم ملاقات : لمینت ها بر روى دندان ها قرار گرفته و توسط سمانهاى رزینى به سطح دندان با اتصال بسیار قوى چسبانده مى شوند. به طورى که در صورت اجراى صحیح تمام مراحل لمینت ها کاملاً با دندان یکپارچه شده و هیچ درز و نا هموارى وجود نخواهد داشت و مى توان مانند دندانهاى معمولى براى تمیز کردنشان از نخ دندان استفاده کرد.

 

نکات مراقبت از لمینت دندان 

نکات زیر برای مراقبت از لمینت دندان باید رعایت شوند:

هر بار پس از غذا خوردن و یا حداقل روزی ۲ بار دندان های خود را با مسواکی با موهای نرم و خمیر دندان فلوراید دار تمیز کنید.

دست کم روزی یک بار نخ دندان بکشید.

با دندان های خود اشیا را گاز نگیرید و سعی نکنید در بطری یا کیسه را باز کنید. دندان های شما ابزارهای آشپزخانه نیستند.

اگر ورزش می کنید هنگام ورزش هایی که احتمال ضربه دیدن در آنها وجود دارد محافظ دهان ورزشی بگذارید تا از آسیب دیدن دندان های لمینت شده و شکستن لمینت جلوگیری شود.

اگر دندان قروچه دارید شبها محافظه دهان شبانه که به آن “نایت گارد” هم می‌گویند، بگذارید. همچنین روش هایی برای کنترل استرس و دندان ‌قروچه پیدا کنید.

خوراکی هایی که رنگدانه زیادی دارند و باعث زرد شدن و لکه در دندان ها و لمینت می شوند مانند چای، قهوه، نوشابه، آب انگور قرمز، پفک و غیره را کمتر مصرف کنید و هر بار پس از خوردن آن ها، دندان‌های خود را مسواک بزنید یا دست کم دهان خود را با آب خوب بشویید.

هر ۶ ماه یک بار برای بررسی دندان ها و لمینت به دندانپزشک مراجعه کنید تا هر مشکلی را که ممکن است به وجود آمده باشد به موقع برطرف کند.

لمینت دندان در کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

clinic-gholhak


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

افتادن لمینت دندان
افتادن لمینت دندان

30 مرداد 1402