مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کدام کامپوزیت دندان بهتر است؟

کامپوزیت دندانی بهتر است که دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.
کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.
کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.
با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.
در ادامه به بررسی کامپوزیت مناسب دندان می پردازیم.


 

کدام کامپوزیت دندان بهتر است؟

کامپوزیت دندان زمانی بهتر است که دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.

کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.

با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.

کامپوزیت دندان

 

کاربرد کامپوزیت دندان چیست؟

استفاده از کامپوزیت دندان در دندانپزشکی بسیار زیاد است و معمولا افراد زیادی از این روش درمانی برای خود استفاده می کنند و نتیجه بسیار مثبت و خوبی را داشته است.

اما از کاربردهای آن میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • پرکردن دندان های جلو
  • پرکردن دندان هایی که خراب شدندو پوسیدگی دارند
  • ترمیم دندان های شکسته
  •  پر کردن فضای بین دندان ها
  • ترمیم و اصلاح ترک دندان
  • بد رنگی و بد فرمی دندان

دوام کامپوزیت بسیار بالا است و برای همین موضوع میتوان از آن در موارد بالا استفاده نماییم و جلوه بسیار زیبایی به دندان های خود بدهیم.

با استفاده از این روش میتوانید بدترین نافرمی های دندان خود را برطرف کنید و حتی برخی اوقات این روش می تواند جایگزین ارتودنسی دندان نیز شود.

بیشترین استفاده کامپوزیت دندان برای دندان های جلو می باشد و با هدف ترمیم آنان صورت می گیرد چون دندان های جلو تاثیر بسیار زیادی در دندان ها داشته و اگر نامرتب باشذ از زیبایی ظاهر شما کم می کند و همچنین سفید کردن دندان های جلو در حال حاضر بسیار انجام می شود و بعضی اوقات این روش از درمان به زیباسازی نیز تغییر کاربری می دهد.

زیباترین حالتی که شما می توانید به خود بدهید، انجام کامپوزیت برای 8 دندان بالا و پایین جلو دندان است.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.

کامپوزیت دندان مناسب

 

آشنایی با بهترین نوع  کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان دارای انواع متفاوتی می‌باشد. کامپوزیت دندان ماکروفیل یا درشت دانه یکی از اولین نوع کامپوزیت می‌باشد که حاوی ذراتی از 10 میکرومتر تا 50 میکرومتر می‌باشد.

از معایب این نوع کامپوزیت دندان می‌توان به این اشاره داشت که پولیش سطح ترمیم به وسیله آنها  بسیار سخت و دشوار است، اما در مقابل  از  مقاومت  بسیار بالای برخوردار می‌باشد.

یکی دیگر از انواع کامپوزیت دندان کامپوزیت هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید است. بهتر است بدانید که این نوع کامپوزیت‌های دندان ذراتی در محدوده 10 تا 50 میکرومتر و همچنین ذراتی در اندازه حدود 40 نانومتر دارند.

همچنین نانو هیبریدها  ومیکرو هیبرید ها هر دو در گروه کامپوزیت‌های هیبرید قرار گرفته‌اند و محدوده اندازه ذرات این مواد کمتر از 100 نانومتر تا بیش از یک میکرومتر است.

یکی از مزیت‌های قابل توجه آنها این است که مقاومت آنها در مقابل ساییدگی افزایش یافته و از استحکام بالاتری برخوردار می‌باشند.

اما یکی از معایب این نوع کامپوزیت‌های دندان این است که به علت فرآیند استهلاک رزین بین ذرات تخریب می‌شود که این امر باعث می‌شود در طول زمان زیبایی خود را از دست بدهند و در زیبایی چهره و لبخند بیمار تاثیر منفی را به دنبال داشته باشند.

نانو کامپوزیت دندان یکی دیگر از انواع کامپوزیت دندان می‌باشد که بیشتر برای بر طرف ساختن مشکلات هیبریدی ساخته شده است. بهتر است بدانید که اندازه ذرات در نانو کامپوزیت دندان ، 20 نانومتر می‌باشد.

از مزیت‌های این نوع کامپوزیت دندان  می‌توان به این اشاره داشت که ذرات نانو در کنار هم قرار می‌گیرند و خوشه نانو را تشکیل می‌دهند که  به طور چشمگیری باعث افزایش مقاومت مواد می‌شوند.

در طول زمان اگر یک نانو ذره از این خوشه جدا شود فضای خالی آن  اصلا  با چشمان غیر مسلح دیده نمی‌شود  و به هیچ وجه احساس نمی‌شود. و از همه مهم‌تر به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد برای دندان‌های عقبی قابل استفاده و پر کاربرد می‌باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های نانو کامپوزیت غیر توده‌ای انتخاب رنگ می‌باشد زیرا در این حالت می‌توان به راحتی طیفی وسیعی از رنگ‌ها را انتخاب کرد.

اما با توجه به موارد گفته شده نتیجه انجام کامپوزیت دندان بستگی به نوع انجام آن توسط دندانپزشک دارد و اگر او این روش درمانی را به بهترین حالت برای شما انجام دهد ماندگاری بسیار خوبی خواهد داشت.

در ادامه به معرفی یکی از کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در شهر تهران می پردازیم تا با استفاده از خدمات آنها بتوانید به دندان های خود رسیدگی کنید و صاحب دندان های مناسب شوید.

نتیجه کامپوزیت دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402