مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کاتالوگ رنگبندی کامپوزیت دندان

Dental composite کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .
در ادامه به بررسی رنگبندی کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت.


 

کاتالوگ رنگبندی کامپوزیت دندان

Dental composite کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .

کامپوزیتی که برای دندان مناسب است دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.

کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.

با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.

کامپوزیت را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

در ادامه این مطلب قرار است درباره رنگبندی کامپوزیت دندان صحبت نماییم.

رنگبندی کامپوزیت دندان

 

انواع رنگبندی کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان یکی از عواملی است که می‌تواند در زیبایی انسان‌ها و لبخند آن‌ها تاثیر بسزایی بگذارد، بهتر است بدانید که انتخاب رنگ کامپوزیت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وجود دندا‌ن‌های سفید میتوانند به جذابت انسان‌ها بیافزاید شما با انتخاب صحیح رنگ کامپوزیت دندان خود میتوانید به این زیبایی برسید. 

اما کامپوزیت دندان چه رنگبندی هایی را دارا می باشد؟

  •  رنگ بندی کامپوزیت دندان

رنگ بندی کامپوزیت به 4 دسته تقسیم می‌شود که این دسته‌ها شامل گروه A، B،C ، D است، هر کدام از این دسته‌ها از گروه رنگی مختلفی برخوردار هستند به طوری که در کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان گروهدارای طیف رنگی قهوه‌ای، رنگ بندی زرد، طیف رنگی خاکستری ودارای طیف رنگی قرمز می‌باشد.

به طور کلی هر کدام از این رنگ بندی‌های دارای درجه بندی خاصی می‌باشند که در ادامه چند مورد از رنگ بندی‌های مناسب کامپوزیت را نام برده ایم:

A5

 

A4

 

A3

 

A2

 

A1

 

CV

 

C3

 

B3

 

B2

 

B1

 

 

 

XBW

 

BW

 

CVD

 

 

رنگبندی کامپوزیت دندان

 

رنگهای پرطرفدار کامپوزیت دندان

 

رنگ های کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارند که از میان آنان برخی محبوبیت بیشتری دارند. که از میان آنها موارد زیر را میتوانیم نام ببریم:

سایه XL کامپوزیت

 از پرکاربرد ترین و محبوب ترین رنگبندی کامپوزیت دندان رنگ XL است، این رنگ در طیف رنگی سفید حساب نمیشود که همین امر باعث شده تا آن بسیار طبیعی و زیبا دیده بشود. مقاومت بالا و طبیعی بودن آن باعث شده تا افراد زیادی به این سایه کامپوزیت علاقه مند شوند.

رنگ محبوب کامپوزیت BW

اگر قصد دارید تا دندان‌ها سفیدی داشته باشید بهترین گزینه سایه BW  می‌باشد، این مدل کامپوزیت مقاومت بسیار زیادی دارد که از مزایای آن می‌توان به چسبندگی بالا، مقاومت در برابر سایش، سازگار بودن با بافت دهان و درخشندگی بالای آن اشاره کرد.

بیشتر کامپوزیت دندان‌ها از جنس رزین و یا پورسلین هستند که امکان دارد به مرور زمان لکه‌هایی روی کامپوزیت دندان افراد بوجود بیاید، تغییر رنگ کامپوزیت دندان به علت های مختلف ایجاد میشود مانند: مصرف نوشیدنی‌های رنگی ، استعمال دخانیات، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، انتخاب رنگ کامپوزیت غیر مناسب از عواملی هستند که باعث تغییر رنگ کامپوزیت خواهند شد.

 برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تاثیر بسیاری بر زیبا نگه داشتن دندان‌های خود بگذارید. برای جلوگیری از این تغییر رنگ بهتر است بعد از مصرف انواع غذاها و یا نوشیدنی‌های رنگ دارد دندان‌های خود را مسواک بزنید.

اما اگر تغییر رنگ شدت زیادی داشت باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا کامپوزیت دندان‌های خود را پولیش کنید و گاهی نیز کامپوزیت را تعویض نمایید.

کامپوزیت دندان

 

نکات مهم در هنگام انتخاب رنگ بندی کامپوزیت دندان

برخی از افراد بعد از کامپوزیت دندان از رنگ آن نارضایتی هایی دارند. همین موضوع باعث میشود که شما توجه ویژه ای به رنگ کامپوزیت خود داشته باشید و نکاتی را در هنگام انتخاب آن مد نظر قرار دهید.

برای انتخاب رنگ کامپوزیت دندان به نکات زیر توجه داشته باشید:

1.در هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت به طیف رنگ سایه آن توجه نمایید.

2. رنگهای طبیعی کامپوزیت مناسب افراد با پوست تیره می باشد.

3.رنگ بندی سفید کامپوزیت برای افراد سفید پوست مناسب است.

این امکان وجود دارد که با گذشت زمان از رنگ دندان های خود خسته شوید پس بهتر می باشد رنگهای طبیعی را برای خود انتخاب نمایید

بهترین گزینه انتخابی رنگهای کامپوزیت دندان رنگهای طبیعی آن می باشد.

کامپوزیت دندان

 

کلینیک  دندانپزشکی قلهک در تهران را بخاطر بسپارید

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 

 

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل
مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

05 مرداد 1403

همه چیز درباره ونیر دندان
همه چیز درباره ونیر دندان

27 تیر 1403

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

25 اردیبهشت 1403

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402