ایمپلنت دندان و مراقبت های لازمه آن

ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان های اصلی و طبیعی شما است و این فرصت را به شما می دهد که در صورت نداشتن دندان های طبیعیتان از داشتن دندان محروم نباشید و بتوانید دندان های سالم داشته باشید.
از ایمپلنت به عنوان ریشه دندان استفاده می شود و بعد از انجام این روش احتیاج به مراقبت هایی وجود دارد تا بتوان عمر طولانی تری را به این روش داد.

ایمپلنت دندان و مراقبت های لازمه آن

ایمپلنت دندان از روش های درمانی می باشد که توانسته است جایگاه خوبی را در شاخه دندانپزشکی بدست آورد. این روش علاوه بر درمان فرد به نوعی زیبایی نیز محسوب می شود و افراد به این وسیله هم درمان خود را انجام داده اند و هم زیبایی دهان و دندان خود را چندین برابر می کنند.

وقتی شما به دندانپزشک مراجعه نمایید می توانید نسبت به این روش آگاهی بیشتری را کسب نمایید و اگر دندانپزشک فردی با تجربه و حرفه ای باشد بطور کامل از نحوه انجام کار از ابتدا تا انتهای کار خواهد گفت.

با پیشرفت علم دندانپزشکی در داخل کشور ما و شهرهایش امکانات و  تجهیزات روش های جدید درمان فراهم شده است و شما در هر نقطه ای که باشید، می توانید از خدمات درمانی استفاده کنید.

در رابطه با درمان بوسیله ایمپلنت دندان نیز این مورد صدق می کند و شما با خیالی راحت می توانید درمان خود را آغاز نمایید و صاحب دندان های سالم شوید.

برای انجام ایمپلنت دندان حتما باید به متخصص مراجعه نمایید چون دوره نقاهت درمان به دندانپزشک معالج شما مرتب است و اگر این کار خوب انجام شود این دوره برای شما کوتاه تر خواهد شد و از نظر حال جسمی و روحی، شما وضعیت مطلوبی خواهید داشت.

اقدامات قبل از انجام ایمپلنت دندان

برای انجام ایمپلنت دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید و پرونده پزشکی خود را تشکیل دهید. در ابتدا دندانپزشک معاینات اولیه را انجام می دهد و آزمایش ها و اسکن های لازمه را انجام می دهد و نکات قبل از جراحی را به شما می گوید سعی کنید موارد گفته شده را خوب بخاطر بسپارید و آن ها را استفاده نمایید و مواردی را که در پرونده ذکر می کنید درست باشد و دندانپزشک را دچار ابهام نکند.

قبل ایمپلنت از سلامت کامل لثه ها مطمئن باشید. چون اگر لثه ایرادات کوچکی داشته باشد به ایمپلنت شما آسیب می زند و نتیجه خوبی حاصل نمی شود. حتی خوب است دندان ها هم بررسی شود و با اطمینان خاطر کار را انجام دهید.

اگر شما دارای بیماری خاصی هستید مثل دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و  اگر سابقه پیوند عضو، سکته قلبی و مغزی یا . داشتید و داروی خاص استفاده می کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

پس از مراحلی که گفته شد باید قبل جراحی موارد زیر را رعایت نمایید:

• از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون میشود تا پنج روز خودداری کنید..
  • یک ساعت قبل جراحی یک مسکن خیلی قوی که به آن حساسیت ندارید را استفاده کنید.
  • از سه روز قبل جراحی دهانشویه استفاده کنید.
  • شب قبل از جراحی خوب استراحت کنید.

عمل جراحی ایمپلنت دندان یک روش بسیار سریع و ساده است و با مراقبت و بهداشت صحیح سالیان طولانی می توانید از آن استفتده نمایید.

چگونه درد بعد از ایمپلنت دندان را تسکین دهید

• اگر ایمپلنت دندان شل باشد

اگر استخوان مناسبی برای ایمپلنت دندان نداشته باشید و یا محل نصب آن شل باشد قطعا بعد جراحی درد برای شما به همراه خواهد داشت.

• امکان عفونت وجود دارد

ممکن است بعد جراحی عفونت لثه به سراغ شما بیاید و اگر چنین موردی پیش آمد حتما با دندانپزشک خود مطرح کرده و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید. چون در صورت شدید شدن عفونت درد بسیار و بروز مشکلات دیگری را همراه خواهد داشت.

• اگر پایه ایمپلنت درست قرار نگیرد

اگر ایمپلنت در جای درست خود قرار نگیرد و به اصطلاح درمان پس زده شود. برای بیمار درد به همراه دارد.

و موارد دیگری که به نحوی باعث درد برای شما خواهد شد. اما چگونه از درد بعد از انجام ایمپلنت دندان جلوگیری نماییم؟

بعد از انجام ایمپلنت دندان طبیعی است که شما درد داشته باشید. اما چه کارهایی می شود انجام داد تا مقدار این درد را پایین آورد؟

راه های زیادی وجود دارد تا از درد دندان رها شوید که بعضی از آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

• مراجعه به متخصص خوب ایمپلنت دندان

باید بدانید که دندان ها عضو مهمی از بدن هستند و سلامت آنها به دیگر نقاط بدن ما نیز مرتبط هستند. از این رو باید انجام هر درمانی را نزد بهترین متخصص و در بهترین مکان انجام دهید و برای سلامتی خود هزینه خوبی را بپردازید.

• به توصیه دندانپزشک خود عمل نمایید

بعد از جراحی به روش ایمپلنت دندان حتما به صحبت هایی که دندانپزشک می گویند توجه کنید و آن ها را به کار بگیرید و نتیجه درمان موفقی داشته باشید.

• داروهای تجویز شده را مصرف نمایید

برای اینکه درمانی موفق داشته باشید، حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید و دردهایی که دارید را کاهش دهید. اگر به دارویی حساسیت داشتید میتوانید با نظر دندانپزشک خود مقدار دوز آن را کم نمایید.

• از کیسه آب یخ استفاده کنید.

کیسه آب یخ می تواند التهابات و درد ها را کاهش دهد. پس استفاده از آن را در نظر داشته باشید.

• قرقره آب نمک

آب نمک جلوی عفونت ها را می گیرد و از درد بعد از ایمپلنت دندان می کاهد. پس علاوه بردوره نقاهت بعد از درمان حتما از آن بعنوان ضدعفونی دهان و دندان استفاده نمایید.

• مواد غذایی مناسب استفاده نمایید

بعد از جراحی ایمپلنت دندان  تا مدتی باید از غذاهای مناسب و ترجیحا مایع استفاده نمایید تا فشار به دندان ها وارد نشود و درد به سراغ شما نیاید.

• رعایت بهداشت دهان و دندان

روزانه مسواک زدن و استفاده از دهانشویه را در برنامه خود قرار دهید.

• استراحت کافی

بعد از جراحی به روش ایمپلنت دندان حتما استراحت کافی داشته باشید تا به طور کامل به حالت اولیه خود برگردید و نتیجه درمان موفق آمیز باشد.

ایمپلنت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

طول عمر ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل