مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نیاز افراد به کامپوزیت دندان

روش کامپوزیت دندان راهی برای داشتن دندان های زیباتر است. این زیبایی با رفع ناهنجاری دندان های شما همراه است.


نیاز افراد به کامپوزیت دندان

روش کامپوزیت دندان راهی برای داشتن دندان های زیباتر است. این زیبایی با رفع ناهنجاری دندان های شما همراه است.

به عنوان مثال، انحنای جزئی دندان یا فضاهای بین دندانی را می توان با کامپوزیت درمان کرد. اما کامپوزیت نمی تواند مشکلات حاد را پوشش دهد.

اگر دندان های سالمی دارید و متخصص کامپوزیت را تایید کرده است، می توانید اقدام کنید.

اما چه چیزی می تواند باعث شود کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان نباشید؟

  1. دندان های برجسته

اگرچه کامپوزیت یک لایه نازک است. اما می تواند باعث شود دندان های شما کمی جلوتر حرکت کنند. شکل برجسته دندان ها در چنین حالتی بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل، پزشک قبل از انجام کامپوزیت وضعیت دندان ها و فک شما را بررسی می کند. اگر دندان های شما کمی لق هستند، کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی نیستید.

  1. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

مراقبت پس از کامپوزیت بسیار مهم است. زیرا دندان های کامپوزیت سریعتر از دندان های معمولی رنگ می گیرند.

همچنین خوردن غذاهای جامد پس از کامپوزیت دندان توصیه نمی شود. پس بهتر است با خودتان روراست باشید.

آیا می توانید مراقبت مستمر و دائمی داشته باشید؟ زیرا تنها در این صورت است که شما فرد مناسبی برای کامپوزیت هستید.

  1. نامنظمی بیش از حد دندان ها

کامپوزیت دندان می تواند ناهماهنگی جزئی دندان ها را بپوشاند. همچنین اگر فاصله کمی بین دندان های شما وجود داشته باشد، این ماده به طور طبیعی این فاصله را جبران می کند.

اما اگر دندان های شما در موقعیتی قرار دارند که نیاز به ارتودنسی است، ابتدا باید درمان را شروع کنید. در واقع بی نظمی های بیش از حد دندان را نمی توان با کامپوزیت درمان کرد.

همچنین می توانید عکس دندان های خود را برای دکتر غزل آرش راد ارسال کنید تا متوجه شوید که آیا شما فرد مناسبی برای این روش هستید یا خیر.

متخصص کامپوزیت دندان

اگر تصمیم دارید ارزان باشید و پهنای باند کم را به خطر بیندازید، فقط خودتان را گول می‌زنید. واقعیت این است که کامپوزیت نامناسب عوارض جانبی زیادی دارد.

مثلاً دیده شده است که فرد بعد از کامپوزیت نمی تواند نخ دندان بکشد. این مشکل زمانی رخ می دهد که کامپوزیت به خوبی روی دندان اعمال شود.

عدم توانایی بیمار در کشیدن نخ دندان می تواند باعث التهاب لثه و پوسیدگی دندان شود. برای جلوگیری از مشکلات مشابه پیشنهاد می کنیم در انتخاب پزشک خود دقت کافی را داشته باشید.

کامپوزیت دندان

آیا شما برای انجام کامپوزیت دندان مناسب هستید؟

اتصال کامپوزیت رزین دندانی برای همه مناسب نیست. اگر لبخند شما به دلایل مختلف یا کمبود لب کج باشد ، این روش درمانی برای اصلاح آن مفید نخواهد بود.

روش دیگر، شما می توانید با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کار عمیق تری لازم است ، مانند تنظیم نیش یا تراش دادن دندان ها یا ایجاد شکاف در دندان ها.

نصب کامپوزیت در درجه اول برای افرادی است که به دنبال یک راه حل آرایشی برای دندان هایی هستند که به هیچ وجه زیبا به نظر نمی رسند.

درمان کامپوزیت دندان با برداشتن برخی از مینای دندان روی سطح دندان شروع می شود و به دندانپزشک اجازه می دهد بهترین کامپوزیت را روی دندان شما بگذارد و به دنبال آن یک ماده نگهدارنده وجود دارد.

 سپس دندانپزشک شما یک رزین کامپوزیتی به آن اضافه می کند ، آن را با نور خاصی درمان می کند و با جلا دادن دندان ها آن را تمام می کند.

از آنجا که این فرایند شامل تکنیک سطح بالایی برای یک قالب و فرم طبیعی است ، بهتر است با دندانپزشکی صحبت کنید که در این زمینه تجربه و تخصص دارد.

در حقیقت کامپوزیت دندان برای افرادی مناسب است که دارای مشکلاتی نظیر کج شدن دندان ها ، شکاف بین دندان ها ، شکستگی ، آسیب دیدگی هستند تأثیر دارد.

انجام کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان 1402 در کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ساختن دندان کامپوزیت ، دندان های شما باید از قبل سالم باشد و اگر بیماری یا مشکل خاصی در دندان دارید ، از کامپوزیت نمی توان استفاده کرد.

کسانی که مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان ، عفونت یا بیماری لثه ، کج شدن بیش از حد دندان و غیره دارند ، باید این مشکلات را قبل از استفاده از کامپوزیت دندان و برای مراحل بعدی کامپوزیت دندان برای زیبایی و مرطوب نمودن دندان های استفاده شده برطرف کنند.

دقت داشته باشید که بهداشت دهان و دندان برای افزایش عمر کامپوزیت ها بسیار مهم است. اگر به  بهداشت دندان های خود توجه نکنید ، کامپوزیت دندان برای شما مناسب نیست زیرا به سرعت آسیب می بیند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها از جمله دندانپزشکی اطفال و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402

کامپوزیت دندان در شریعتی
کامپوزیت دندان در شریعتی

15 آبان 1402

علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟
علت تغییر رنگ کامپوزیت دندان چیست؟

24 مهر 1402

کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟
کامپوزیت دندان روش جایگزینش وجود دارد؟

07 شهریور 1402