مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت و تاثیر آن بر سلامت بدن

ایمپلنت دندان راهی برای جایگزینی دندان است. این کار با کاشت دندان به صورت دائمی و موقت در فک انجام می شود تا هیچ تفاوتی با دندان های دیگر نداشته باشد.


تاثیر ایمپلنت دندان

ایمپلنت و تاثیر آن بر سلامت بدن

ایمپلنت دندان راهی برای جایگزینی دندان است. این کار با کاشت دندان به صورت دائمی و موقت در فک انجام می شود تا هیچ تفاوتی با دندان های دیگر نداشته باشد.

فواید ایمپلنت دندان چیست ؟

انجام ایمپلنت دندان فواید زیادی دارد از جمله:

بهبود ظاهر دهان: ایمپلنت های دندانی شباهت زیادی به خود دندان ها دارند و از آنجا که به استخوان جوش می خورند ، برای همیشه در دهان باقی می مانند.

بهبود گفتار: دندان مصنوعی ممکن است از دهان شما خارج شود و تلفظ صحیح کلمات را برای شما دشوار کند. هنگام استفاده از ایمپلنت های دندانی جای نگرانی در مورد لیز خوردن نیست.

بهبود راحتی: کاشت دندان بخشی از بدن می شود و درد دندان مصنوعی ندارد.

بلع راحت تر: پروتزهای مصنوعی روی فک قرار می گیرند ، اما ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی هستند و به شما امکان می دهند غذاهای متنوعی را بدون مشکل بخورید.

افزایش اعتماد به نفس: با انجام کاشت دندان می توانید لبخندی زیبا داشته باشید و در نتیجه احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

بهداشت دهان و دندان را بهبود بخشید: برای کاشت دندان نیازی به مسواک زدن بقیه دندانها نیست. در ایمپلنت های دندانی ، دندان های مجاور تغییر نمی کنند و سالم می مانند.

ماندگاری: ایمپلنت های دندانی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند و با نگهداری مناسب می توان آنها را برای سالها ، حتی تا پایان عمر حفظ کرد.

سهولت: دندانهای مصنوعی فقط قابل برداشتن هستند اما هنگام استفاده از ایمپلنت های دندانی نیازی به برداشتن آنها نیست. در نتیجه ، مردم در شرایط خاص احساس خجالت نمی کنند.

معایب ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت دندان

هیچ روش پزشکی بدون عوارض جانبی و عوامل خطر ، حتی ایمپلنت دندان وجود ندارد. اگرچه کاشت بسیار موفقیت آمیز است ، اما عوارض جانبی در برخی از افراد وجود دارد.

عوارض ایمپلنت دندان – عوارض موقت

برخی از عوارض جانبی کاشت دندان وجود دارد که کوتاه مدت و طبیعی به نظر می رسند. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • تورم لثه و صورت تا 48 ساعت
  • کبودی پوست و لثه که ممکن است چند روز طول بکشد
  • درد و ناراحتی که معمولاً بیش از دو هفته طول نمی کشد.
  • خونریزی کم که تا 24 ساعت طول می کشد.

پزشک برای کنترل این عوارض جانبی دارو تجویز می کند. اگر هر یک از این عوارض به خودی خود برطرف شود ، ممکن است لازم باشد دوباره به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است به دلیل عفونت یا مشکل جدی دیگری باشد.

عوارض ایمپلنت دندان – عوارض معمول

از بین تمام عوارض جانبی ایمپلنت های دندانی ، برخی از آنها بیشتر از بقیه هستند. البته این موارد هنوز نادر هستند ، اما باید از آنها آگاه باشید:

  • عفونت در محل کاشت
  • آسیب یا آسیب به لثه ، رگ های خونی یا سایر دندان ها
  • آسیب عصبی که می تواند باعث درد ، بی حسی یا احساس گزگز در لب ها ، دندان ها ، لثه ها یا چانه شود.
  • مشکلات سینوسی که معمولاً ناشی از کاشت دندان در فک بالا است.

برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از کاشت دندان ، لازم است که سابقه مشکلات سلامتی خود را به دندانپزشک خود ارائه داده و در صورت استفاده از هر دارویی به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از داروها بر میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی تأثیر منفی دارند و باعث عوارض جانبی می شوند.

در موارد بسیار نادر ، موارد زیر ممکن است رخ دهد و شما باید در اسرع وقت دوباره به پزشک مراجعه کنید:

  • افتادن کاشت ها
  • لثه های متورم ، قرمز و متورم پس از بهبودی کامل
  • بوی بد یا طعم دهانی از لانه گزینی ایجاد می شود.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.