مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت دندان چه نقشی دارد؟

ایمپلنت دندان(کاشت دندان)، بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت دندان مانند دندان های واقعی کار می کند و از نظر زیبایی شناختی با دندان های طبیعی شما تفاوتی نخواهد داشت. تا چند دهه پیش ، استفاده از دندان مصنوعی معمول بود ، اما با پیدایش فناوری ایمپلنت ، استفاده از پروتز به تدریج کاهش یافته است.


نقش ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چه نقشی دارد؟

ایمپلنت دندان(کاشت دندان)، بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت دندان مانند دندان های واقعی کار می کند و از نظر زیبایی شناختی با دندان های طبیعی شما تفاوتی نخواهد داشت. تا چند دهه پیش ، استفاده از دندان مصنوعی معمول بود ، اما با پیدایش فناوری ایمپلنت ، استفاده از پروتز به تدریج کاهش یافته است.

در چه مواردی کاشت دندان انجام می شود؟

  1. هنگامی که به دلیل عوامل مختلفی یک یا چند دندان از بین برود ، از کاشت برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاده می شود.
  2. بعضی اوقات بعضی از دندان ها به طور مادرزادی رشد نمی کنند. برای پر کردن فضای خالی این دندان ها ، از ایمپلنت های دندانی استفاده می شود.
  3. هنگام از بین رفتن یک یا چند دندان ، جابجایی دندانهای مجاور ممکن است فضای نامناسبی ایجاد کند ، در این صورت کاشت دندان انجام می شود.
  4. وقتی دندان های از دست رفته تأثیر نامطلوبی بر ظاهر فرد دارند ، باید کاشت دندان انجام شود تا زیبایی لبخند به فرد برگردد.

عملکرد ایمپلنت دندان

عملکرد ایمپلنت دندانی چگونه است؟

ایمپلنت های دندان دقیقاً مانند یک دندان طبیعی کار می کنند ، به طوری که بعد از ایمپلنت دندان، تفاوت آن را با دندان های طبیعی خود نخواهید دید. ایمپلنت یک درمان ایمن و مطمئن است.

تا وقتی که از ایمپلنت ها مراقبت کنید و استخوان های فک در وضعیت خوبی قرار داشته باشند ، یک درمان دائمی برای دندان های از دست رفته خواهد بود.

انواع ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

همانطور که گفته شد ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندانهای از دست رفته استفاده می شود، که این کار به دو روش انجام می شود. روش اول ایمپلنت تک مرحله ای و دیگری به ایمپلنت دو مرحله ای معروف است. هر یک از این موارد با نظر کارشناس برای هر شخص انتخاب و اجرا می شود. اما برای توضیح ، می توان گفت که ایمپلنت های یک مرحله ای همانطور که از نام آن مشخص است ، در یک مرحله از جراحی و بخیه برای درمان انجام می شوند و دیگری به جلسات دیگر احتیاج نیست. اما در روش ایمپلنت دو مرحله ای، برای جراحی و بخیه زدن ، دو جلسه برای تکمیل روند درمان ایمپلنت لازم است.

کدام دندان ها می توانند ایمپلنت شوند؟

برای کاشت ایمپلنت دندان محدودیت عددی وجود ندارد. شما می توانید از یک دندان به یک مجموعه کامل از دندان ها پیوند بزنید. البته این کاملاً به شرایط شما بستگی دارد.

دندانپزشک ابتدا وضعیت استخوان فک شما را بررسی می کند. چندین آزمایش برای بررسی قدرت استخوان ها انجام می دهد. اگر واجد شرایط کاشت دندان باشید ، می توانید کاشت دندان را انجام دهید.

درد ایمپلنت دندان

آیا قرار دادن ایمپلنت ها دردناک است؟

ایمپلنت دندان، با بی حسی موضعی انجام می شود و در آن لحظه دردی احساس نخواهید کرد اما با از بین رفتن بیهوشی احساس درد و ناراحتی خواهید کرد. بنابراین ، معمولاً بعد از کاشت دندان ، دندانپزشک برای شما مسکن تجویز می کند.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره درد ایمپلنت دندان و عوامل موثر بر درد ایمپلنت دندان کسب کنید؛ مقاله " آیا انجام ایمپلنت دندان درناک است " را مطالعه کنید.

کاشت دندان تحت بیهوشی انجام نمی شود ، اما در شرایط پیچیده ، گاهی اوقات دندانپزشک مجبور می شود این روش را تحت بیهوشی انجام دهد. در افراد دارای اختلالات روانی و عصبی ، کاشت دندان معمولاً تحت بیهوشی انجام می شود تا از ایجاد اختلال در حین جراحی جلوگیری شود.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.