مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

هزینه های دندانپزشکی اطفال

کودکان مانند بزرگسالان باید به دندانپزشک مراجعه کنند زیرا دندان عضوی حیاتی در بدن است و در صورت عدم حل مشکلات دندان یا لثه در این دوره ، ممکن است در بزرگسالی آسیب جدی ببیند. همچنین دندانهای شیری مادر دندانهای دائمی هستند. و برای مراقبت از این دندانها و نگهداری صحیح آنها باید به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید.


هزینه های دندانپزشکی اطفال

هزینه های دندانپزشکی اطفال

کودکان مانند بزرگسالان باید به دندانپزشک مراجعه کنند زیرا دندان عضوی حیاتی در بدن است و در صورت عدم حل مشکلات دندان یا لثه در این دوره ، ممکن است در بزرگسالی آسیب جدی ببیند. همچنین دندانهای شیری مادر دندانهای دائمی هستند. و برای مراقبت از این دندانها و نگهداری صحیح آنها باید به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید.

در این مقاله اصول و آموزشهای اولیه مراقبت از دندانهای کودکان را به شما عزیزان خواهیم گفت تا با پیگیری و انجام آنها هزینه های دندانپزشکی را کاهش دهید.

نکاتی که والدین برای بهداشت دهان و دندان کودکان باید بدانند:

 

  1. اولین و مهمترین مسئله در این زمینه پیروی از قانون الگوپذیری کودکان است. باید توجه داشته باشید که کودکان با دیدن بهتر آموزش می یابند ، نه فقط با گفتن !!! بنابراین با مسواک زدن در مقابل کودکان می توانید آنها را به مسواک زدن ترغیب کنید.
  2. والدین باید توجه داشته باشند و باید رعایت و آموزش بهداشت دهان و دندان را از نوزادی شروع کنند ، به طوری که آنها باید از زمان نوزادی دندانها و حتی لثه های کودکان را با مسواک نرم مسواک بزنند.
  3. والدین باید تا سن 6 سالگی از دندان های دلبند خود مراقبت کنند و بعد از 6 تا 12 سالگی که کودکان قادر به مسواک زدن خود هستند ، باید نظارت مستقیم بر آنها داشته باشند.
  4. والدین باید در نظر داشته باشند که استفاده از خمیر دندان برای کودکان ، بین 2 تا 3 سال که توانایی بلعیدن دارند و می توانند بلعیدن خمیر دندان را کنترل کنند ، توصیه می شود. والدین همچنین باید در میزان استفاده از خمیر دندان دقت کنند.
  5. 5- وقتی دندانهای خلفی کودکان رشد می کنند ، فاصله دندانها را کاهش می دهند ، بنابراین با رشد دندانهای خلفی آموزش نخ دندان آغاز می شود که این نیز وظیفه والدین است ، زیرا کودکان تا 9 سالگی با افزایش سن ، آنها نخواهند بود قادر به نخ دندان کشیدن است.
  6. مسئله بعدی تهیه محصولات بهداشت دهان و دندان متناسب با سن و با توجه به سلیقه آنها است. اگر کودکان اصرار به استفاده از مسواک بزرگسالان دارند ، به انتخاب آنها احترام بگذارید و آنها را تهیه کنید.
  7. توجه به این نکته مهم است که مسواک زدن کودکان به صورت دورانی توصیه می شود ، بنابراین نحوه مسواک زدن از طریق دندانپزشک را بیاموزید و به کودک خود آموزش دهید.
  8. اگر خودتان از فلوراید و دهانشویه استفاده می کنید ، باید توجه داشته باشید که این شوینده ها بعد از 3 سالگی در کودکان استفاده می شوند.

بنابراین اگر کودک شما در این سن است ، می توانید با آموزش نحوه قرقره کردن ، از فلوراید استفاده کنید.

همچنین برای سالم نگه داشتن دهان و دندان های معشوقه می توانید برای فلوراید تراپی به دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید.

 

زمان مراجعه به دندانپزشکی اطفال

اولین زمان مراجعه به دندانپزشکی اطفال؟

بهترین دندانپزشکان اطفال توصیه می کنند هنگامی که اولین دندانهای شیری شما در 1 سالگی رویش دارند به دندانپزشک مراجعه کنید. در این ویزیت ، هدف اصلی دندانپزشک آموزش والدین در مورد شیردهی شبانه و بهداشت دهان و دندان کودکان آنها ، برای جلوگیری از پوسیدگی زودرس دندان است.

دندانپزشک با توجه به احتمال زیاد یا پایین پوسیدگی دندان در کودکان ، زمان معاینات دوره ای دندانپزشکی را تعیین می کند.

والدین باید توجه داشته باشند که اگر دندان های فرزندانشان در معرض خطر پوسیدگی است ، باید هر 3 ماه یکبار برای مشاوره به دندانپزشک مراجعه کنند. این ویزیت در کودکانی که کمتر در معرض پوسیدگی هستند ، هر 6 ماه یک بار کاهش می یابد.

نقش تغذیه در حفظ سلامت دندان کودکان

رژیم غذایی نامناسب می تواند تا حد زیادی بر پوسیدگی دندان کودکان تأثیر بگذارد. بنابراین کودکان به دلیل عدم آگاهی از مضرات برخی مواد غذایی بیشتر در معرض این آسیب قرار می گیرند.

از جمله غذاهایی که باعث پوسیدگی زودرس دندان در کودکان می شوند. غذاها حاوی قند و کربوهیدرات هستند.

والدین باید مراقب رژیم غذایی کودک خود باشند تا در آینده از مشکلات دهان و دندان جلوگیری کنند.

قطره آهن و پوسیدگی دندان کودکان

قطره آهن تقریباً برای همه کودکان تجویز می شود. در این میان ، سوال اصلی والدین تأثیر منفی این قطره بر روی دندان ها است.

والدین باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از سیاه شدن دندان ، پس از استفاده از قطره آهن با نوشیدن آب به نوزادان یا کودکان می توان این اثر را به حداقل رساند.

علت پوسیدگی دندان‌های شیری

والدین با وجود توجه به برخی اصول بهداشتی ممکن است در کودکان خود دچار پوسیدگی دندان شوند. اما علت چیست؟ در اینجا برخی از دلایل عمده پوسیدگی دندان در کودکان ذکر شده است:

  • مینای دندان غیرطبیعی
  • مصرف نامناسب شیر در طول شب
  • خرده خوردن
  • داشتن ریفلاکس معده
  • شیارهای بسیار عمیق روی سطح مضحکه
  • بزاق چسبناک یا آبکی
  • مصرف بیش از حد میان وعده و کربوهیدرات
  • ذخیره مواد غذایی در دهان
  • از نخ دندان استفاده نکنید
  • مسواک زدن را قبل از 6 سالگی به کودک محول کنید.

 

کلینیک قلهک در تهران

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


,
 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.