مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

قطعات کاربردی در ایمپلنت دندان

در درمان بوسیله ایمپلنت دندان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.
جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.


قطعات کاربردی در ایمپلنت دندان

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید، باید بدانید که ایمپلنت دندان نوعی جدیدی از انواع درمان های دندانپزشکی است. برای بدست آوردن آخرین قیمت های انواع ایمپلنت دندان کافیست اطلاعات خود را در فرم تماس درج کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند یا با شماره تلفن های درج شده تماس حاصل فرمایید.

دراین روش از درمان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

می توانیم بگوییم که امروزه در حال حاضر درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

اما ایمپلنت دندان شامل چه چیزهایی می باشد و در انجام آن چه ابزار و موادی مورد استفاده دندانپزشک خواهد بود.

در ادامه به بررسی این اجزا خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان

 

اجزا مهم در ایمپلنت دندان

 

فیکسچر/fixture

این قسمت زیر لثه و در داخل استخوان کار گذاشته می شود. 

 فیکسچر

هیلینگ اسکرو یا پیچ درپوش healing screw / cover

این قطعه در دو مرحله  کار گذاشته می شود. این قطعه در داخل ایمپلنت قرار داده می شود و در واقع روی باز ایمپلنت را می پوشاند.

 اسکرو

هیلینگ اباتمنت یا کاف healing abutment / cuff

هیلنیگ اباتمنت در یک مرحله جراحی در دهان کار گذاشته می شود.  این قطعه از ایمپلنت در بیشتر مواقع بعد از اتمام کارهای اولیه ایمپلنت قابل مشاهده خواهد بود چرا که از بافت لثه کمی بیرون می زند.

هیلینگ اباتمنت رنگ های مختلفی دارد که نشان دهنده اندازه های متفاوت آن است.علاوه بر این برچسب هم ممکن است بر روی آن وجود داشته باشد که اطلاعات دیگر برای شناسایی روی آن وجود داشته باشد.

 ایمپلنت دندان

 کوپینگ قالب گیری یا ایمپرشن کوپینگ impression coping

بعد از اینکه هیلینگ اباتمنت یا هیلینگ کاف بر داشته شد، این قطعه کار گذاشته می شود تا از شکل دندان و شکل قرار گیری آن در بافت ها قالب گرفته شود.

 قالب گیری ایمپلنت دندان

 اباتمنت ترمیمی /restorative abutment

اباتمنت های ترمیمی انواع مختلفی دارند که شامل:

  • موقتی
  • پیش ساخته
  • صاف یا زاویه دار

 اباتمنت های سفارشی از جنس زیرکونیم، تیتانیم و فلزات دیگر به صورت قالب گیری شده یا تراش خورده و اباتمنت هایی که برای اتصالات دندان مصنوعی  استفاده می شوند.

 اباتمنت

 اباتمنت اسکرو یا پیچ اباتمنت / abutment screw

این قطعه اباتمنت ترمیمی را به فیکسچر متصل میکند. 

 ایمپلنت

 اباتمنت مدل یا ایمپلنت مدل / implant replica

برای ساخت و طراحی مدل واقعی و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد

 ایمپلنت و اجزا آن

پیچ گوشتی (Manual screwdriver)

برای قرار دادن و سفت کردن پیچ اباتمنت ، پیچ درپوش و هیلینگ کاف استفاده می شود.

 پیچ گوشتی

تورک رنچ یا آچار (torque wrench)

تورک رنچ یک ابزار مثل آچار است. یک سر تورک رنچ طوری طراحی شده است که پیچ گوشتی می تواند در آن قرار بگیرد و به آن متصل شود. به این شکل خیلی راحت تر می توان تورک اباتمنت ها، ایپلمنت ها و ... را سفت کرد. 

 ایمپلنت دندان

وسایل و قطعاتی که در اینجا معرفی کردیم، همه بخش ها و قطعات مورد استفاده در یک ایمپلنت را شامل نمی شود. ولی بیشتر اجزای و قطعات مورد استفاده به صورت رایج در ایمپلنت ها همین ها هستند.

آشنایی با همین تعداد محدود قطعات هم نسبتاً کار سختی است و نیازمند مطالعه و بررسی های بیشتر می باشد. که شما میتوانید از دندانپزشک خود بخواهید درباره هر کدام از اجزا توضیحی به شما بدهد.

انجام ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/


 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

طول عمر ایمپلنت دندان
طول عمر ایمپلنت دندان

20 مهر 1402

انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل
انجام ایمپلنت دندان در اتاق عمل

14 شهریور 1402

شرایط درمان بوسیله ایمپلنت
شرایط درمان بوسیله ایمپلنت

12 شهریور 1402

شرایط سنی  انجام  ایمپلنت دندان
شرایط سنی انجام ایمپلنت دندان

02 مرداد 1402

آشنایی با ایمپلنت دندان  پانچی
آشنایی با ایمپلنت دندان پانچی

18 تیر 1402