ارتودنسی,ارتودنسی پیشرفته,ارتودنسی نامرئی,ارتودنسی دیمون,میکرو اسکرو,روش های جدید ارتودنسی,جدیدترین متد های دندانپزشکی,روش ارتودنسی ثابت,ارتودنسی متحرک,ارتودنسی سرامیکی,ارتودنسی لینگوال,کلینیک قلهک در تهران
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان پیشرفته

روش های جدید ارتودنسی دوره درمان را نیز کوتاه کرده اند و این برای بیماران مناسب است تا زودتر به نتیجه ای که می خواهند برسند. برای انجام ارتودنسی دندان شرایطی حائز اهمیت است که در صورت داشتن آن واجد شرایط خواهید شد و می توانید درمان را آغاز نمایید. سن شما و سلامتی جسمتان تعیین کننده روش ارتودنسی خواهد بود


ارتودنسی دندان پیشرفته

ارتودنسی پیشرفته جدیدترین روش های ارتودنسی دندان را بیان می کند که با بروز ترین ابزارها و تجهیزات برای درمان به روش ارتودنسی انجام می شود.

از جدیدترین روش های ارتودنسی موارد زیر را میتوان برد:

  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی دیمون
  • میکرو اسکرو

روش های جدیتر به منظور آسانی روش درمانی ارتودنسی انجام می شود که مناسبت ترین روش برای بیمار از طرف دندانپزشک معالجش مشخص خواهد شد. افراد با توجه به شرایطی که دارند روش های متفاوت از هم دارند و برای همه یک تجویز یکسان وجود ندارند.

روش های جدید ارتودنسی دوره درمان را نیز کوتاه کرده اند و این برای بیماران مناسب است تا زودتر به نتیجه ای که می خواهند برسند. برای انجام ارتودنسی دندان شرایطی حائز اهمیت است که در صورت داشتن آن واجد شرایط خواهید شد و می توانید درمان را آغاز نمایید. سن شما و سلامتی جسمتان تعیین کننده روش ارتودنسی خواهد بود

در ادامه روش های جدید ارتودنسی دندان  را به شما معرفی می نماییم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار میدهیم تا با  آگاهی بهتری برای این درمان اقدام نمایید.

ارتودنسی پیشرفته

روش های جدید ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان به دلیل اینکه مدت زمان طولانی دوره درمانش طول می کشد خیلی از افراد به انجام آن علاقه ندارند و دوست دارند روشی را برای خود انتخاب کنند که نتیجه زودتری را بدست آوردند.

روش هایی که درحال حاضر وجود دارد مقدار زمان کمتری را برای درمان می برد و زودتر به آنچه که می خواهید می رسید و استقبال از روش های جدید به مراتب خیلی بیشتر است.

از جدیدترین متد های دندانپزشکی که با تجهیزات جدید و به روز برای درمان به روش ارتودنسی موارد زیر را نام میبریم:

  • ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از روش های جدید می باشد که به جای استفاده از براکت و سیم ارتودنسی از پلاک های طلقی و شفاف استفاده می نمایند. این روش برای کسانی که علاقه ندارند سیم و براکت های ارتودنسی روی دندانشان مشخص باشند این روش برایشان مناسب است و برای افراد بزرگسال و دارای موقعیت و شرایط خاص توصیه می شود و بیشتر انجام می گیرد.

از مزایای مهم این روش درمانی نامرئی بودنش را میتوان نام برد و همچنین متحرک بودن آن است که شما می توانید برای غذا خوردن و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان آن را خارج کرده و مجدد به جای خود بازمی گردانید.

در این روش برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود باید پلاک بین 20 تا 24 ساعت بر دندانی که قرار است ترمیم شود قرار بگیرد.

ارتودنسی پیشرفته نامرئی

  • ارتودنسی دیمون

از دیگر روش های ارتودنسی دندان روش دیمون می باشد. که سرعت درمان در آن بسیار بالا است. براکت هایی که در این روش استفاده می شود، که سیستم خودکار دارند و می توانند شفاف یا فلزی باشد. منظور از سیستم خودکار این است که باز و بسته می شوند و باعث حرکت دندان ها می شود.

از مزیتی که ارتودنسی دیمون دارد در بین دندان ها اصطحکاک کمتر ایجاد می کند، باعث حرکت سریعتر دندان می شود و نیازی به مراجعه مداوم به دندانپزشک در دوره های کوتاه و کمم فاصله نیست.

ظاهر زیبای براکت ها در ارتودنسی دیمون نیز از مزیت هایی است که نسبت به دیگر روش های دیگر دارد و همچنین سیستمی که در این روش به کار گرفته می شود باعث کمتر شدن درد می شود.

ارتودنسی دیمون

  • مینی اسکرو

مینی اسکرو از نمونه هایی هستند که در روش درمانی ارتودنسی جدید یا قدیم نقش موثری دارد. از این روش برای زمانی استفاده می شود که دندانپزشک معالج با توجه به شرایطی که بیمارش دارد قصد این را دارد که یک دندان را حرکت دهد بدون اینکه دیگر دندان ها جابجاشود.

در این روش به راحتی میتوانند جایگاه دندان را اصلاح نمایند و فضاهای بین دندان ها را می بندد و همچنین در صاف کردن دندان ها  و از بین بردن انحرافاتی که در بین دندان ها وجود دارد از این طریق برطرف می کنند.

ارتودنسی مینی اسکرو

دیگر روش های ارتودنسی دندان چیست؟

همانطور که قبل تر نیز گفته شد انتخاب روش درمان ارتودنسی دندان توسط دندانپزشک و پس از معاینات لازمه صورت می گیرد.

روش های جدیدی تری به این شاخه اضافه شده است که قابلیت های بهتر و نتیجه سریعتری دارد و امروزه جایگاه بهتری به نسبت روش های قدیمی دارند.

اما هستند افرادی که روش های قدیمی تر برایشان مناسب تر است و دندانپزشک آن را پیشنهاد می کند. از این روش ها که بسیار نتیجه خوبی را دارد موارد زیر را میتوان نام برد:

  • روش ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت از قدیمی ترین نوع روش ارتودنسی است و عده زیادی به این روش از درمان صاحب دندان هایی زیبا شده اند. در این روش از سیم و براکت های فلزی و پلاستیکی استفاده می شود و بصورت ثابت بر دندان قرار می گیرد.

در روش ارتودنسی ثابت نصب  و جدا کردن سیم و براکت فقط به وسیله دندانپزشک قابل انجام است و خود فرد نمیتوان آن را انجام دهد.

  • ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک به دلیل اینکه میتوان آن را از دهان خارج کرد و براکت به دندان ها نچسبیده به این نام می شناسند و با سایز دهان افراد متناسب است.

دستگاه‌های ارتودنسی متحرک به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. دسته اول مناسب حرکت‌های ساده دندانی
  2. دسته دوم برای ایجاد حرکت در فک بالا و پایین
  • ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی همانطور که از نامش مشخص است از مواد سرامیکی برای ساخت براکت در آن استفاده می شود و این روش همانند ارتودنسی به روش نامرئی براکت ها قابل دیدن نیست. این روش برای بزرگسال پیشنهاد بسیار خوبی است.

  • ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال  مانند دیگر روش ها برای انجامش از ابزارهای خاص ارتودنسی استفاده می شود و ابزارها در دهان و پشت دندان ها گذاشته می شود و تمیز کردن آن به مراتب سخت تر از دیگر روش ها می باشد و تمایل به انجام آن خیلی بالا نمی باشد.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی دندان در کلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه برای انجام ارتودنسی دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

کش ارتودنسی  دندان
کش ارتودنسی دندان

20 خرداد 1402

بریس ارتودنسی دندان
بریس ارتودنسی دندان

08 اردیبهشت 1402

تجربه کشیدن دندان عقل
تجربه کشیدن دندان عقل

16 فروردین 1402

ارتودنسی دندان مناسب چه سنی است؟
ارتودنسی دندان مناسب چه سنی است؟

17 اردیبهشت 1400

طول درمان ارتودنسی دندان
طول درمان ارتودنسی دندان

12 اردیبهشت 1400